Gebruikersavatar
Carbella
Member
Member
Berichten: 239
Lid geworden op: di dec 21, 2010 22:28
Locatie: Zoetermeer
Contacteer: Website

Re: RE: Verwijderen van de koppelingscilinder van een 33

wo aug 28, 2013 23:54

Goh, had ik eerder moeten zien dit topic. Alleen niet aan gedacht om te zoeken op 33 natuurlijk #-o

Inderdaad wel flink zitten vloeken, want die ring moet dus feitelijk al op z'n plek zitten voordat je de nieuwe cilinder er doorheen drukt. Je krijgt deze namelijk nooit meer tussen de cilinder en het koppelingshuis doorgewurmd. En dan had ik ook nog een extra handicap dat m'n segerringtang eigenlijk iets te klein was en ik de ring dus niet ver genoeg open kon trekken. Met wat kruipolie en wrikken kwam de oude er overigens wel redelijk makkelijk uit. De nieuwe heb ik gemonteerd met kopervet. De tip van Michel om de cilinder op z'n plek te houden terwijl je de segerring plaatst lijkt me wel een goede, want dat was inderdaad de voornaamste worsteling.
Ben inmiddels een paar uur verder verdeelt over 2 dagen. Heb 2 kids thuis, dus vrije tijd is wat schaars.
Maar man, wat een kl#te klus is het. Het duurde een paar uur voordat ik de oude hulpkoppelingscilinder er uit kreeg. En dit kwam eigenlijk ook door het breken van de seegerring door mijn toedoen...Met wat Wd40 kon ik dan eindelijk de oude cilinder er uit trekken. De nieuwe met kopervet geplaatst en toen begon terugplaatsen van de nieuwe borgring. Nou..het is me tot nu toe nog niet gelukt :twisted:
Niet alleen is de ruimte zeer beperkt, ook de segeerring tang die ik heb krijgt de borgring niet te ver open. Maar het ergste is nog, zoals eerder gepost, je krijgt de borgring NIET tussen cilinder en koppelinshuis :evil:
Misschien is het beter van onderen te proberen?

Hoe dan ook morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen!

high fidelitaly
Full Member
Full Member
Berichten: 365
Lid geworden op: do mei 03, 2012 17:24
Locatie: Oevel
Contacteer: Website

RE: Verwijderen van de koppelingscilinder van een 33

do aug 29, 2013 08:02

vanuit boven gaat het beste hoor

de ring op de juiste plaats steken (tussen koppelingshuis en motor), ring open trekken (met goede tang..), koppelingscilinder erdoor duwen en hij zit.
nu kan je best de olieleiding nog niet monteren, dan is het makkelijker de cilinder in te duwen.

optie in noodgeval moest het echt niet lukken :
klein beetje van ring afslijpen zodat deze niet tussen koppelingshuis zit (zelf geen voorstander van, maar ken iemand die het zo doet en nooit problemen mee gehad)
Alfa 155 2.0 ts
Alfa 145 1.4 16v ts
Lancia Delta Integrale EVO II
alfa 33 16v qv

no Jap shit!

Gebruikersavatar
Canguro
Member
Member
Berichten: 154
Lid geworden op: zo dec 18, 2005 04:39
Locatie: Groningen

Re: RE: Verwijderen van de koppelingscilinder van een 33

di sep 03, 2013 13:15

moderators please verwijder deze foto, pornografie is niet toegestaan hier!
Tadaaaaa.......


Afbeelding


Grts, Eric
groeten
Patrizio

33 1.7IE 8v
33 1.7IE 16v

Afbeelding

Gebruikersavatar
Canguro
Member
Member
Berichten: 154
Lid geworden op: zo dec 18, 2005 04:39
Locatie: Groningen

Re: RE: Verwijderen van de koppelingscilinder van een 33

di sep 03, 2013 13:20

Goh, had ik eerder moeten zien dit topic. Alleen niet aan gedacht om te zoeken op 33 natuurlijk #-o

Inderdaad wel flink zitten vloeken, want die ring moet dus feitelijk al op z'n plek zitten voordat je de nieuwe cilinder er doorheen drukt. Je krijgt deze namelijk nooit meer tussen de cilinder en het koppelingshuis doorgewurmd. En dan had ik ook nog een extra handicap dat m'n segerringtang eigenlijk iets te klein was en ik de ring dus niet ver genoeg open kon trekken. Met wat kruipolie en wrikken kwam de oude er overigens wel redelijk makkelijk uit. De nieuwe heb ik gemonteerd met kopervet. De tip van Michel om de cilinder op z'n plek te houden terwijl je de segerring plaatst lijkt me wel een goede, want dat was inderdaad de voornaamste worsteling.
Ben inmiddels een paar uur verder verdeelt over 2 dagen. Heb 2 kids thuis, dus vrije tijd is wat schaars.
Maar man, wat een kl#te klus is het. Het duurde een paar uur voordat ik de oude hulpkoppelingscilinder er uit kreeg. En dit kwam eigenlijk ook door het breken van de seegerring door mijn toedoen...Met wat Wd40 kon ik dan eindelijk de oude cilinder er uit trekken. De nieuwe met kopervet geplaatst en toen begon terugplaatsen van de nieuwe borgring. Nou..het is me tot nu toe nog niet gelukt :twisted:
Niet alleen is de ruimte zeer beperkt, ook de segeerring tang die ik heb krijgt de borgring niet te ver open. Maar het ergste is nog, zoals eerder gepost, je krijgt de borgring NIET tussen cilinder en koppelinshuis :evil:
Misschien is het beter van onderen te proberen?

Hoe dan ook morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Afbeelding

gebruik je een rechte ringtang? met zon tang is het mij in 5 minuten gelukt (inbouw)[/img]
groeten
Patrizio

33 1.7IE 8v
33 1.7IE 16v

Afbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”