Gebruikersavatar
Canguro
Member
Member
Berichten: 154
Lid geworden op: zo dec 18, 2005 04:39
Locatie: Groningen

Alfa 33 (1.7 IE 1993) kleinigheidjes

zo dec 18, 2005 04:46

Hoi beste mensen goeie website!!

Misschien is dit al vaker gevraagd, zo ja dan vergeef mijn luiheid om het forum door te spitten:)
Sinds een paar dagen rijdt ik voor het eerst in een Alfa, (33 1.7 IE 1993) hij doet t prima op een paar kleinigheidjes
na. Het olie waarschuwings lampje onder de asbak (niet op dashboard) blijft continue branden ook al is het oliepeil
in orde is dit een serieus probleem?
verder is het STERVENSKOUD, de verwarming wil niet heet worden wel warm, of liever gezegd lauw is dat normaal?

weet verder iemand nog iets waar ik op moet letten bij dit type?
tips en verwijzingen zijn welkom.

bedankt!
Laatst gewijzigd door Canguro op wo apr 05, 2006 02:20, 1 keer totaal gewijzigd.

sandertje

RE: Alfa 33 (1.7 IE 1993) kleinigheidjes

zo dec 18, 2005 09:58

Vrienden van mij zeggen altijd dat het super snel bloedheet is in de alfa tov hun eigen auto. Het is dus niet normaal.
Eventjes alles schoonmaken en nalopen...

suc6

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Alfa 33 (1.7 IE 1993) kleinigheidjes

zo dec 18, 2005 11:13

Welkom canguro.

Je oliepeil:
ik verdenk hier heel sterk de sensor (is eigenlijk de oliepeilstok) als de dader. meet eens ff door en controleer de aansluiting (hoort een 2-polige stekker bovenaan in de peilstok te zitten)
als je er zeker van bent dat peil ok is, niet van wanner liggen, want zoals je zelf schrijft, dit lichtje geeft alleen het PEIL aan.
het oliekannetje op je dashboard mag natuurlijk niet branden, want da's de oliedruk.

Je verwarming:
zou het kunnen dat je thermostaat open blijft ? wat zegt de koelvloeistoftemp ? blijft die ook te laag ?
of de bediening is gewoon stuk. voelt de kraan erg licht aan qua bediening ?
Thermostaat moet je wel aanpakken, anders blijft je motortje te koel en dat vindt ie niet leuk. Kost 30 € en zit er op een uurtje in.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Alfa 33 (1.7 IE 1993) kleinigheidjes

zo dec 18, 2005 11:47

Welkom :!:

Bij je verwarming is idd de kans groot dat de verstelling van die klep niet meer goed is. Die klep warm/koud wordt gesteld met een kabel. Die kan na verloop van tijd vast gaan zitten. Dit heeft tot gevolg dat er achter de draaiknop iets krak zegt. Het komt er dus op neer dat je geen verwarming meer hebt. Je zou even iemand aan de knop kunnen laten draaien en dat je dan zelf even bij de kachelmotor kijkt of er wat beweegt.

Even buiten kijken welke het zou moeten zijn.................


Aan de linkerkant van je kachel zie je 3 stelmogelijkheden zitten. De kabel/arm die het dichtst bij de bestuurder zit zou moeten bewegen. Deze ligt ook iets verder weg. De andere twee die het niet zijn liggen dichter bij elkaar.

hopelijk heb je er iets aan,

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
Canguro
Member
Member
Berichten: 154
Lid geworden op: zo dec 18, 2005 04:39
Locatie: Groningen

RE: Alfa 33 (1.7 IE 1993) kleinigheidjes

zo dec 18, 2005 12:50

reuze bedankt! ik ga gelijk eens kijken en eventueel wat sleutelen!!

Terug naar “Algemene Technische vragen”