DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4363
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alfa 147 "stuitert" bij wegrijden.

zo feb 16, 2020 19:35


Maar een klemmende of stoef lopen cilinder kan ms. ook? Alhoewel ik dat nog niet ben tegengekomen bij andere auto's.


Gr
DJ
Het staat er niet duidelijk, maar ik doelde op een van beide de koppelingcilinders :wink:

Gr
DJ

Gebruikersavatar
capncurt
Newbie
Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: do nov 28, 2019 17:50

Re: Alfa 147 "stuitert" bij wegrijden.

ma feb 17, 2020 09:34

Toen de auto op de brug stond heb ik gezien dat de steunlager die de versnbak aan het subframe hangt wel erg veel ruimte heeft als je de koppeling op laat komen. Die witte teflon bus komt bijna helemaal uit dat rubber. Dat lijkt mij niet normaal en kan het gedrag wel verklaren.

Is n goedkoop onderdeel dus die gaan we vervangen. Het is in ieder geval het proberen waard.

Samen met de garage besloten dat er niks mis is met de koppeling en aandrijfas etc. Wel zeiden ze dat er misschien een bobine los kan zitten maar dat lijkt mij sterk

Gebruikersavatar
capncurt
Newbie
Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: do nov 28, 2019 17:50

Re: Alfa 147 "stuitert" bij wegrijden.

zo feb 23, 2020 13:49

Update:
We hebben ondertussen de versn. bak steun vervangen maar helaas heeft dit weer niks verbeterd.
Ik ga nog even de bobines controleren of deze allemaal goed vast zitten en goed contact maken.
En de bouten van de reactiestang bovenop de motor op moment aandraaien.

Daarna toch maar weer naar de garage en de hele waslijst aan onderdelen laten controleren die ik niet zelf kan...

-veren van het torsiedemper van de koppeling
-slijtage van de koppelingsplaat
-de diafragmaveer van de drukgroep
-spiebaannaaf in de koppelingsplaat en op de prise-as van de versn. bak
-vliegwiel controleren
(Dit heb ik allemaal uit de workshop manual kunnen halen)

Gebruikersavatar
hoornstra
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 979
Lid geworden op: di jul 10, 2007 13:20
Locatie: Steenwijk

Re: Alfa 147 "stuitert" bij wegrijden.

di mar 03, 2020 19:22

En, al iets bekend?
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

Gebruikersavatar
capncurt
Newbie
Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: do nov 28, 2019 17:50

Re: Alfa 147 "stuitert" bij wegrijden.

za mar 07, 2020 14:40

En, al iets bekend?
Ik heb alle motorsteunen aangedraaid en die reactiestang aangedraaid daarna heb ik er eigenlijk weinig last meer van gehad tot vandaag.

Dus wanneer het weer erger wordt ga ik toch maar weer naar die garage, gelukkig heeft die garage gezegd dat ze met mij willen uitzoeken wat het is en nog helemaal gratis ook :)

Terug naar “Algemene Technische vragen”