Wannies
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di jun 12, 2018 12:02

lengte veren alfa 159SW Ti uitvoering

ma jan 27, 2020 13:56

Hallo beste forumlid, ik heb een vraag betreffende mijn veren en dempers van mijn Alfa 159 SW 2.0 JTDm Ti uit 2011.
Ik heb nu de standaard set van de Ti uitvoering eronder liggen en ik weet dat deze normaal gezien 20 mm lager zijn dan bij een "gewone "159 SW.

Wat ik graag zou willen weten is hoe hoog/lang de standaard veren van een TI eigenlijk zijn ( of die van een "gewone" 159 SW ..trek ik daar 20 mm vanaf ;-)

Het 2e waar ik informatie over zoek is het volgende . Ik heb nu voor een nette prijs een schokdemper set kunnen kopen van KONI FSD series . Het zijn de voorste dempers.
Nu (pas ) kom ik erachter dat ze deze volgens mij voor achter niet meer leveren. Is er iemand die kan aangeven welke set/merk enigszins voor achter te combineren is met deze KONI's

Alle informatie over een set veren in combinatie met het boven genoemde is ook welkom ( sportief is prima maar niet knalhard.. nu is het net iets te week/slap)

Oja ..ben er nu toch... Ik ben ook toe aan een nieuwe koppeling ...
Nu is het zo dat ik binnenkort naar Squadra ga ivm en tuning op maat en ik vraag me af of het misschien verstandig is om een ietrs zwaardere/sterkere koppeling set te nemen dan standaard.
Heeft iemand van jullie daar advies over of ervaring mee??

ik dank jullie sowieso alvast voor jullie moeite en ben benieuwd ;-) gr bert

Carloz
Full Member
Full Member
Berichten: 320
Lid geworden op: vr jun 27, 2008 21:37
Locatie: Tegen het Westland aan..

Re: lengte veren alfa 159SW Ti uitvoering

ma jan 27, 2020 15:17

Er even 20mm af trekken: die vlieger gaat niet op. :wink:


En meestal kunnen koppelingen een flinke schep extra koppel aan dan dat de motor standaard is. Of hij moet op zijn natuurlijk..
Sterkere koppeling betekent meestal zwaarder pedaal of de diameter van de koppelingsplaat moet groter.
Gtv V6 TB '95
FMIC, GT2560R, 70mm downpipe

Wannies
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di jun 12, 2018 12:02

Re: lengte veren alfa 159SW Ti uitvoering

do feb 13, 2020 21:40

Hallo allemaal, even een update. Ik heb een iets zwaardere/sterkere koppeling laten monteren met een nieuwe druk en een nieuwe keerring .
De koppeling komt van JTD en kan wat meer krachten aan . Dit ivm een toekomstig bezoek aan Squadra.
Een monteur van Alfa heeft dit voor me gedaan..mocht je nog iemand zoeken... net over de grens bij luyksgestel ( brabant) zit een hele fijne kerel. Serieus vakkundig etc..
De wagen koppeld veel lichter lijkt wel , terwijl ik iets zwaarse had verwacht.
Wel " haakt " de pook iets in zn 123 en achteruit. Ik moet even terug om de " speling" van de schakel kabels op te lossen.
( hopelijk dat en geen synchromesh probleem bij mijn c365 bak)
Ik heb soms dat wanneer ik gas los laat er een trilling ontstaat en deze gaat weg wanneer ik eennbeetje gas geef. Ik heb het idee dat dan het blok " kanteld" zou dat kunnen??
Weet iemand of dat een bepaald type ( welke plaats) rubber/ steun is dat ik moet vervangen??
Ook verdenk ik de achter ophanging van zwakke rubbers....welke zou ik evt. moeten vervangen.
( als ik aan de slag ga vervang ik zelf ook twijfel gevallen maar iknkan niet alles gaan vervange. ...ik zoek dus die rubbera die evt problemen geven)
Ik vind niet echt iets op dit forum ...iig niet vat ik bedoel..dus alle info is welkom.
Nou weer een lap tekst...sorry :?.
Mvrgr bert

Terug naar “Algemene Technische vragen”