84 en USA, is dat dan nog nét een Spica? Of heb je al Bosch L-jetronic?
Cardanrubber is simpel, goedkoop en snel te vervangen, begin daar gewoon eens mee. Zorg ook meteen dan je cardan gesmeerd is bij de smeernippels en check je baksteun/rubber. Lost dit het niet op, kun je kijken om je cardanlager (gaat nauwelijks stuk) en kruiskoppelingen te checken. Vooral die laatste kunnen voor geklop en gebonk zorgen.
Heb je een electronisch aangedreven snelheidsmeter of nog met kabel?
Koppeling hoort niet laag te zitten, had ik ook toen ik de mijne ('85) na jaren weer aanslingerde. Koppelingsvloeistof geheel vervangen en HKC ontluchten deed wonderen. Ik zou dus ook hier eens mee beginnen en dan als dat niet werkt eens verder zoeken. (hoe fris zijn je HKC en je koppeling/drukgroep nog?)
Bedankt voor je reactie!
84 en USA, is dat dan nog nét een Spica? Of heb je al Bosch L-jetronic?
- Zit een BOSCH logo op, dus verwacht het laatste
Cardanrubber is simpel, goedkoop en snel te vervangen, begin daar gewoon eens mee. Zorg ook meteen dan je cardan gesmeerd is bij de smeernippels en check je baksteun/rubber. Lost dit het niet op, kun je kijken om je cardanlager (gaat nauwelijks stuk) en kruiskoppelingen te checken. Vooral die laatste kunnen voor geklop en gebonk zorgen.
- Het is zo dat als je weg rijdt, je een trilling voelt, alsmede als je tussen de 2 en 3 duizend toeren rijdt. Daarna is het weg. Ik heb dit ooit met een Volvo gehad en daar waren de kruiskoppelingen slecht.
Voor het cardanrubber te vervangen moet de as eronderuit. Is het dan niet handig ook meteen de kruiskoppelingen te vervangen? Kan m.i. geen kwaad met 92.000 mijl.
Heb je een electronisch aangedreven snelheidsmeter of nog met kabel?
- Mechanische teller ga ik vanuit, gezien de onstabiliteit.
Koppeling hoort niet laag te zitten, had ik ook toen ik de mijne ('85) na jaren weer aanslingerde. Koppelingsvloeistof geheel vervangen en HKC ontluchten deed wonderen. Ik zou dus ook hier eens mee beginnen en dan als dat niet werkt eens verder zoeken. (hoe fris zijn je HKC en je koppeling/drukgroep nog?)
- Koppeling voelt nog goed, slipt niet. Wat de verkoper wel had gedaan is een koppelingsstang vervangen? Deze was kapot en daardoor schakelde de auto niet meer… Kon er niet echt uit op maken wat hij nou precies bedoelde, dus dat moet ik maar voor lief nemen.