Bart26
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: vr okt 05, 2018 21:18

Alfa 147 1.6TS service interval reset

ma jul 29, 2019 17:50

Ik heb een laptop met Multi ECU scan 4.2 en Fiat ECU scan 2.1 (beiden free versions) + een ELM327 obd reader.

Nu had ik ergens gelezen dat met Fiat ECU scan het in V2.1 nog mogelijk is om het service interval te resetten maar dit lukt me niet. Ik krijg telkens Can bus error. Communiceren met de ECU lukt wel en daarvan kan ik alle parameters zien en ook ECU reset lukt, maar service interval reset lukt me niet. Zou dit normaal gewoon moeten lukken bij een Alfa 147 of heb ik sowiso de betalende versie van Fiat ECU scan nodig?

Of zou het aan de auto zelf liggen? De boordcomputer geeft al van toen ik de auto kocht in het servicemenu aan dat onderhoud over 0km moet gebeuren gebeuren, maar ik krijg hiervan geen melding op het dashboard ofzo.

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

Re: Alfa 147 1.6TS service interval reset

ma jul 29, 2019 20:46

Volgens mij moet ook met de fratis variant van MultiECUScan 4.2 de service reset gedaan kunnen worden.
De foutmelding die je krijgt, kan ook te maken hebben met een foutieve ELM327. Deze komen nog wel eens in een slechte variant uit China die net niet werken.
Ook kun je controleren of het juiste protocol wordt gebruikt, waarmee ook de CAN bus kan worden uitgelezen.

Succes,
Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator, Honda Accord 2.4 Executive

http://www.soglia-it.nl

Bart26
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: vr okt 05, 2018 21:18

Re: Alfa 147 1.6TS service interval reset

vr aug 02, 2019 14:32

Bedankt voor de info! Het is me gelukt.

Blijkbaar was de ELM327 reader een van China. Op een ander forum vond ik dat er in een aantal van deze readers en ook die van mij op de print een smd weerstand (120 Ohm dacht ik) tussen pin 6 en pin 14 van de obd connector zit.
Na deze weerstand te verwijderen kon ik verbinding maken met de CAN componenten in de auto en kon ik ook de service interval resetten.

Terug naar “Algemene Technische vragen”