Gebruikersavatar
ikke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 907
Lid geworden op: do jan 06, 2005 20:09
Locatie: Breda

Startmotor vervangen, nu geen stroom meer

zo jun 09, 2019 16:21

Ik ben flink bezig met de Giulia, nu wilde de startmotor niet meer, dus nu deze vervangen, echter heb ik nu niks nada geen stroom meer, nergens, lampen niet, fan niet, en al helemaal de startmotor niet, wat doe ik nu weer vout?
De dikke rode kabel zit op het draadeind van de startmotor, dan hingen er nog wat kabels, een andere rode kabel die om een moer zou moeten ergens, dan hing er nog een zwarte en rode dunne kabel, eentje van de censor boven de startmotor, en eentje voor op het pinnetje van de startmotor. Ik heb de zwarte op het pinnetje op de startmotor gezet, en de rode op de censor. Ik doe iets vout, wie kan me vertellen wat? :oops:

Scalino
Full Member
Full Member
Berichten: 470
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 23:03

Re: Startmotor vervangen, nu geen stroom meer

zo jun 09, 2019 19:18

Sluiting en als gevolg daarvan een gesprongen zekering? M.a.w. zekeringen al gecheckt?
Tim

'66 1600 Ti
'69 GT 1300 Junior
'03 156 GTA SW

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Startmotor vervangen, nu geen stroom meer

zo jun 09, 2019 19:34

Gokje, de rode kabel die om een moer zou moeten ergens is de voeding van je zekeringkast en/of contactslot.
En die moet bij de startmotor aansluiting bij op worden aangesloten.
Let wel gokje, niet bij mij komen als blijkt dat je wat hebt opgeblazen omdat je sluiting hebt gemaakt.
Andermans (onbekende) auto correct aansluiten adhv een post op een forum is nogal lastig. :wink:

Gr
DJ

Gebruikersavatar
ikke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 907
Lid geworden op: do jan 06, 2005 20:09
Locatie: Breda

Re: Startmotor vervangen, nu geen stroom meer

di jun 11, 2019 19:49

Alweer bedankt voor het meedenken heren, het blijkt dat alleen de kabel met het oog er aan ook bij de dikke startmotor kabel hoorde, deze gaat naar de zekeringkast, en zorgde daardoor er voor dat er nergens stroom meer was.

Hopelijk heeft de volgende die zonder stroom zit, en met de startmotor bezig is hier wat aan.

Gebruikersavatar
mdl
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 14:01
Locatie: Soest

Re: Startmotor vervangen, nu geen stroom meer

di jun 11, 2019 22:10

kiekje vooraf maken de volgende keer helpt. Anders had ik er nog wel een voor je gehad, maar je hebt het al opgelost.
Giulia Super 1.6 (2.0) & Spider 1750
Gehad: Sud Giardinetta, Sud 1.5 TI, en vele ander Sud-jes, Giulia's, Spiders en een Duetto. Alfetta's, 33's, 155 2.0 Sport (wat een auto!) en een 156. En bijna alles in Bi-Fuel uitvoering.

Terug naar “Algemene Technische vragen”