Inderdaad wat Gordon zegt.Beetje verwarrend aangezien je in eerste instantie zei dat de carburateurs wel benzine kregen.
En ook dit inderdaad wat Hansromeo zegt.Volgens mij loopt de benzine terug uit de vlotterkamer of verdampt, heb dat vaak met mijn 105 jes zeker als je aantal weken of langer niet start
Maar dat laatste gaat maar heel langzaam (als het goed is, bijv. tijdens een lange winterstalling. Niet zomaar na een paar weken stilstaan).
Als de vlotterkamers leeg zijn, dan moet er geloof ik een halve liter benzine vanuit de tank naar voren worden gepompt voordat de vlotterkamers weer vol genoeg staan. Dat duurt best eventjes met dat kleine mechanische benzinepompje.
Vandaag heb ik zelf de de Giulia Super weer voor het eerst gebruikt na een half jaar winterstalling (nou ja winter? Eigenlijk alleen stalling...)
Mijn gewoonte bij de eerste rit van het jaar is altijd om dan te starten met startkabels aangesloten op de dagelijkse auto. De Giulia accu is goed hoor, maar gewoon om te voorkomen dat die door zo'n langduriger start uitgeput raakt. Het starten duurt dan wat langer maar daarna was het zoals elk jaar gewoon aanslaan en lopen.
(Bij jou gaat het dus om niet aanslaan. Dat is wat anders dan niet starten want starten dat doet-ie wel).
Na een half jaar stilstaan is het wel normaal dat het aanslaan wat langer duurt. Niet na een paar weken al.
Tenminste die van mij slaat ook na bijv. 4-6 weken stilstand snel aan. Dan gebruik ik dus ook nooit startkabels en een hulpaccu. Choke gebruik ik ook nooit.
.