Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Giulia start niet

zo apr 21, 2019 22:52

Beetje verwarrend aangezien je in eerste instantie zei dat de carburateurs wel benzine kregen.
Inderdaad wat Gordon zegt.
Volgens mij loopt de benzine terug uit de vlotterkamer of verdampt, heb dat vaak met mijn 105 jes zeker als je aantal weken of langer niet start
En ook dit inderdaad wat Hansromeo zegt.

Maar dat laatste gaat maar heel langzaam (als het goed is, bijv. tijdens een lange winterstalling. Niet zomaar na een paar weken stilstaan).
Als de vlotterkamers leeg zijn, dan moet er geloof ik een halve liter benzine vanuit de tank naar voren worden gepompt voordat de vlotterkamers weer vol genoeg staan. Dat duurt best eventjes met dat kleine mechanische benzinepompje.

Vandaag heb ik zelf de de Giulia Super weer voor het eerst gebruikt na een half jaar winterstalling (nou ja winter? Eigenlijk alleen stalling...)
Mijn gewoonte bij de eerste rit van het jaar is altijd om dan te starten met startkabels aangesloten op de dagelijkse auto. De Giulia accu is goed hoor, maar gewoon om te voorkomen dat die door zo'n langduriger start uitgeput raakt. Het starten duurt dan wat langer maar daarna was het zoals elk jaar gewoon aanslaan en lopen.

(Bij jou gaat het dus om niet aanslaan. Dat is wat anders dan niet starten want starten dat doet-ie wel).

Na een half jaar stilstaan is het wel normaal dat het aanslaan wat langer duurt. Niet na een paar weken al.
Tenminste die van mij slaat ook na bijv. 4-6 weken stilstand snel aan. Dan gebruik ik dus ook nooit startkabels en een hulpaccu. Choke gebruik ik ook nooit.


.

J..
Junior Member
Junior Member
Berichten: 89
Lid geworden op: vr mei 07, 2010 17:07
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Giulia start niet

vr apr 26, 2019 13:27

Iig dank voor het meedenken allen. Ze loopt weer prima.
Dit was voor mij de 1e keer dat dit gebeurde bij het "wakker maken" na de winter.
Weer een ervaring rijker, verdampen van benzine in carbs - check
It's crap that bores the crap out of crap

Terug naar “Algemene Technische vragen”