Bart26
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: vr okt 05, 2018 21:18

Alfa 147 p1680 gasklephuis

vr mar 22, 2019 07:48

Hallo,
Zo'n 2 maand geleden ging het motorstoringslampje branden, trok de auto niet meer op en kon ik max zo'n 40 km/h rijden. Bij uitlezen fout "p1680 motorizet throttle" dus een probleem met het gasklephuis. Vervolgens foutcode gewist en de auto reed weer als een zonnetje tot ik daarjuist weer hetzelfde probleem kreeg. Ook nu rijd de auto weer goed na het wissen van de foutcode maar ik vind dit toch wat onbetrouwbaar.

Eind vorig jaar heb ik het gasklephuis nog schoongemaakt en de connector ingespoten met contactspray.

Iemand dit probleem al gehad? En zou het vervangen van het gasklephuis de enige optie zijn of kan ik nog andere dingen proberen?

Bart26
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: vr okt 05, 2018 21:18

Re: Alfa 147 p1680 gasklephuis

vr mar 22, 2019 09:00

Of zou het probleem ook ergens anders kunnen liggen? Ik las dat iemand deze foutcode kreeg wanneer de accu slecht was of de massakabel van accu naar carrosserie niet goed is.

Zou misschien wel kunnen dat dat het probleem is. De vorige keer dat ik fout p1680 kreeg was toen de startmotor slecht was (ondertussen is die vervangen), en nu had ik eerst de vensters omlaag en omhoog gedaan en die liepen ook niet echt vlotjes wat kan wijzen op slechte accu of massa.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alfa 147 p1680 gasklephuis

za mar 23, 2019 10:43

Eens kritische naar accupolen en massa kijken kan nooit kwaad en is niet veel moeite. Tijdje terug ook al eens voorbij gekomen: viewtopic.php?f=8&t=77785&start=150
En je kan stekker en stuk kabel erachter ook nog eens goed bekijken.
Geen idee wat voor stekker er op gasklep 147 zit, maar oa hier kan je allerhande stekkers en toebehoren kopen: www.rdae.nl

Gr
DJ

Terug naar “Algemene Technische vragen”