In de berlina 1750 van mijn vader zit een omgebouwde alfa 75TS motor met ITB's. Het geheel draait op een Emerald K6 ECU
( http://www.emeraldm3d.com/ )
Na een tijdje autoradioloos te hebben rond gereden nu toch maar eens de period correct Philips turnolock autoradio aangesloten en van speakers voorzien.
Radio en speakers spelen prima (als je geen audiofiel bent en beetje doof zoals mij pa )
Echter zodra je de auto op contact zet begint de boel als een malloot te storen.
Zet je de auto op contact met de stekker van de ECU los is er niks aan de hand.
De oude Philips radio is dus duidelijk niet gelukkig met de elektronica in de ECU.
Nog niet geprobeerd met draaiende motor, maar dat zal niet beter zijn.
Er hangt wel een moderne dynamo aan met ontstoring.
Overigens hadden we dit probleem niet toen het TS blok nog gewoon op de originele Motronic ML 4.1 draaide in de berlina.
(maar volgens mij zat de oude radio toen alleen voor de show in het dash. En moderne in dashbordkastje, maar dat was onhandig met de bediening)
De vraag is, iemand suggesties hoe de voeding naar de radio te ontstoren?
Dit is een onderwerp waar ik zelf totaal geen kaas van heb gegeten.
Snelle google aktie leverde ook nog niet veel op. Ja plug and play oplossingen voor moderne radio met grote multiconnectors.
En zoals gezegd, mij pa is geen audiofiel en oren niet al te best, een dure moderne radio met klassieke looks is dus niet de bedoeling, ook al lost dat waarschijnlijk wel het probleem op en speelt het beter. Het is trouwens ook maar de vraag of die passen. Een 1750 dash is erg smal/laag ter hoogte van het middenconsole (de standaard plek voor radio) en veel radio modellen passen daardoor domweg fysiek niet! Vandaar ook de klassieke Philips turnolock.
Gr
DJ