Brum46
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: zo feb 10, 2019 18:09

156 1.9 jtd (115pk) 2005 aandrijfassen vervangen

zo feb 17, 2019 23:35

Hallo allemaal,

Al meerdere keren hebben onderwerpen op dit forum mij geholpen naar een oplossing voor mijn Alfa, vandaar mijn aanmelding en hopelijk hebben jullie wat tips voor dit aangemaakte topic. Hiervoor had ik trouwens een 2004 156 met 1.8 ts, maar ik reed teveel.... vandaar nu een fijne jtd uit 2005.

Bij aankoop zat er al 1 nieuwe aandrijfas (skf) in de kofferbak, maar ik zie dat rechts ook de hoezen slecht van zijn. Rechts dus ook maar gewoon gelijk compleet besteld. Een retourtje squadra zit ook nog in m'n hoofd, dus dan is dat vast goed (koppeling is vorig jaar al gedaan).

Bij Alfa's heb ik nog niet eerder aandrijfassen vervangen, dus ik was even benieuwd of jullie nog tips hebben bij deze klus. Het zijn overigens niet het type assen die je aan de motorkant met inbusbouten kan demonteren heb ik al gezien. Dus ze moeten er compleet uit. Ik wil dus nog even voor beiden zijden een keerring bestellen. Zijn er voor de (de) montage nog dingen anders dan anders? Gewoon centrale moer los, ophanging los en "trekken" maar zoals bij een reguliere auto? Zag dat rechts gelagerd zit en dat daar wat bouten los moeten ook.

Alvast bedankt voor de tips!

Groet Bernard

Terug naar “Algemene Technische vragen”