Pagina 1 van 1

CF2 injectoren GTV 24V vervangen door CF3

Geplaatst: vr jan 18, 2019 10:03
door kokos
Heeft iemand ervaring hiermee? Ik wil -puur omdat het betere injectoren zijn- (betere verneveling) eigenlijk de CF3 monteren.
Bovendien zijn de oude 200k oud, dus mag best wat nieuwers in.

Re: CF2 injectoren GTV 24V vervangen door CF3

Geplaatst: vr jan 18, 2019 17:59
door giuliettaevo
Let in ieder geval op dat de opbrengst gelijk moet zijn. Zo niet dan moet de auto opnieuw afgesteld worden.

Re: CF2 injectoren GTV 24V vervangen door CF3

Geplaatst: vr jan 18, 2019 19:29
door kokos
Op papier klopt het qua opbrengst , weerstand etc. Maar iemand zei dat de CF3 versies met hogere pompdruk werken. 4 i.p.v. 3 bar.
Ik weet welke pomp er in de CF3 zit, maar wordt die vwb druk ook nog aangestuurd vanuit de ECU?

Re: CF2 injectoren GTV 24V vervangen door CF3

Geplaatst: vr jan 18, 2019 20:12
door giuliettaevo
Druk wordt in de meeste gevallen geregeld door de drukregelaar op de brandstofrail. Pomp drukt de brandstof naar voren de rail met injectoren in tot de drukregelaar. Dat is feitelijk een klepje met een veer. Als de benodigde druk gehaald wordt gaat de klep open en stroomt de brandstof de retourleiding in.

Ecu regelt daar verder niets aan.

Opbrengst wordt opgegeven in cc bij een bepaalde druk. Als dat bij dezelfde druk hetzelfde is zie ik geen probleem. Als de nieuwe injectoren dezelfde opbrengst hebben bij 4 bar ipv 3 bar zou je de druk naar 4 bar moeten brengen. Drukregelaar wisselen zou dan het makkelijkste zijn als dat hetzelfde model is.

Re: CF2 injectoren GTV 24V vervangen door CF3

Geplaatst: za jan 19, 2019 18:25
door butt head
volgens mij heeft de cf2 de zelfde injector als een cf1 en dat is een ev1 injector met 182,9 gram opbrengst 15,9 Ohm
de cf3 is een ev6 injector met 172gram opbrengst en 12 Ohm

Re: CF2 injectoren GTV 24V vervangen door CF3

Geplaatst: ma jan 21, 2019 17:23
door kokos
Ik kan ineens niet meer in de Bosch webcat . maar bij 3Bar gaven de injectoren volgens mij nagenoeg dezelfde opbrengst.
Wel vond ik op Alfabb nog dit:

150 701 are 226ccm at 3 bars/43.5 PSI, 156 038 are 224.4ccm at 3 bars.
= both are 225±1ccm.

De flow is nagenoeg gelijk maar de opbrengst verschilt licht (038: 172 gr.en 701: 183gr. vlgs Bosch zelf) en de weerstand van de 156 038 is iets lager. 14.5 Ohm (15.9 bij de 150 701) Ik hoop/vermoed dat de Ecu dat uiteindelijk toch wel zal compenseren adhv de info van de lambdasondes?

Re: CF2 injectoren GTV 24V vervangen door CF3

Geplaatst: di jan 22, 2019 13:02
door Lon
Er niets gecompenseerd met die weerstand door een ECU, een lagere weerstand betekend: een grotere stroom die gaat lopen als de injector geopend wordt, die cf3 injector gaat 1A of meer gebruiken ( ik gok max 1.2A) , de cf2 zat rond de 0,8A tot max. 1A afhankelijk van de spanning en laadstatus van je accu. Geen schokkende aanpassing, echter de ECU moet die 1.2A wel aankunnen.

Als bij een CF2 en CF3 een zelfde ECU gebruikt wordt hoef je je geen zorgen te maken om de weerstand, dat zit dan wel goed (ik heb geen idee of dat zo is overigens).


(ik had geen zin om een rekenmachine te pakken en de waarden te controleren, de stromen heb ik even snel uit het hoofd berekend :wink:)