Gebruikersavatar
Martindegroot156sw
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: do aug 23, 2018 20:11
Locatie: Amsterdam

Zijn bougies van een 1.8 ts hetzelfde als die van een 2.0 jts

ma jan 14, 2019 02:36

Beste kenners,

Ik heb een 156 1.8 ts 11-2003. Ik heb onlangs nieuwe remschijven en blokken (brembo) en een nieuwe Lmm (Bosch) gemonteerd. Nu heeft cilinder 3 de geest gegeven tijdens een vakantie en heb ik nieuwe bougies aangeschaft omdat een meting door de ADAC aangaf dat dat zou moeten om het probleem op te lossen. Volgens mij ging er in de garage, die deze kennelijk zeer ingewikkelde taak uitvoerde, iets mis waardoor de 3e cilinder nu dus helemaal naar de kl*te is. Het komt er op neer dat ik de nu te maken kosten niet zie zitten en er over denk om een iets jongere 156 ts te kopen met een 2.0 jts blok. De vraag is nu, kan ik deze Remschijven en blokken, de LMM en de bougies ook gebruiken in en op een 2.0 jts? (Dan houd ik ze als reserve onderdelen)

Alvast dank én een fijne dag!
Alfa 156 sportwagon 1.8 TS 11-2003

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1215
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

Re: Zijn bougies van een 1.8 ts hetzelfde als die van een 2.0 jts

ma jan 14, 2019 13:40

Even snel gekeken in de diverse catalogi. Volgens mij zijn de schijven bruikbaar en ook de bougies. Tenminste die met de grotere diameter.
De blokken is afhankelijk van de gemonteerde remklauw. Daar kan wat verschil in zitten.

Succes,
Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator, Honda Accord 2.4 Executive

http://www.soglia-it.nl

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Zijn bougies van een 1.8 ts hetzelfde als die van een 2.0 jts

ma jan 14, 2019 18:24

De grote bougie's zijn idd het zelfde. Maar ik zou ook (eerder) de bobine verdenken. Die gaan wel meer bij de JTS.

Als je 1.8 geventileerde schijven heeft/had, dan zijn de remmen van de JTS exact hetzelfde! :thumbs:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Terug naar “Algemene Technische vragen”