harkom
Newbie
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: ma feb 20, 2006 20:49

Spider 916 2.0 TS 1e serie koelvloeistof - kachel lekkage oplossen

zo dec 16, 2018 18:16

Beste Alfisten,

Van mijn Spider 916 2.0 TS uit 1995 is de koelvloeistof compleet uit het reservoir leeggelopen in de voetenruimte aan de bestuurders kant in een periode van enkele weken, ...tja dweilen met de kraan open :( :lol: Ik neem aan dat alle koelvloeistof uit het koelsysteem gelopen is.

Ik vermoed dat er een lek is in of naar de kachel dat blijkbaar ook een kraantje heeft. Wat ik heb kunnen vinden zijn er 2 mogelijkheden om dit op te lossen:

1) Oorzaak vinden en reparen wat waarschijnlijk betekent een deel of het hele dashboard demonteren. Of kan dit eenvoudiger oa wat betreft het kraantje als dit alleen het probleem is?

2) Een doorverbinding maken in de motorruimte en daarmee de kachel afsluiten voor eventueel latere reparatie onder 1. De Airco zou dan blijven werken. De vookeur gaat uit om op korte termijn hiermee te beginnen.

In beide gevallen heb ik ook geen idee wat en hoe dit te doen. Graag zou ik daarom een uitleg hebben hoe dit per geval te kunnen doen met oa de hervulling van koelvloeistof.

Ook hoor ik graag over andere oorzaken en mogelijkheden.

Groeten,
Harry

Terug naar “Algemene Technische vragen”