Wannies
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di jun 12, 2018 12:02

welke rubbers ophanging vernieuwen

vr okt 05, 2018 19:02

Hallo beste Alfa liefhebbers,
Mijn naam is Bert Wanders en ik ben woonachtig in België.
Juist onder de grens bij Bergeijk/Valkenswaard .
Oorspronkelijk uit Nederland maar de huizenprijzen daar hebben me over de grens gejaagd ;-)
Ik ben de gelukkige eigenaar van mijn eerste Alfa.
Het is een zwarte Alfa 159 2.0 JTDm Ti uit 2011 ( een van de laatste). 136 pk versie met een ( helaas) C635 versnellingsbak (minder sterk dan de F40).
Ik heb de auto nu een kleine 5 maanden en heb al enkele malen gestruind op verschillende fora in binnen en buitenland haha.
Nu wist ik bij aankoop dat de koppeling eraan zat te komen en de rubbers van de ophanging rondom.
De man waarvan ik hem kocht ( 1e eigenaar ) was daar ook eerlijk over en gaf dit zelf al aan.
Nu ben ik zelf redelijk handig en heb oa een werkplaats pers staan waardoor ik zelf veel kan vervangen.
Maar....
Ik merk dat Alfa een ophanging heeft die wat anders is dan ik gewend ben/was. oa veel meer rubbers ed ( ken voornamelijk vw/audi ed)
Mijn vraag is nu dan ook of er iemand is die me kan vertellen welke rubbers ik zeker moet bestellen om geen dubbel werk te hebben met monteren en uitvogelen ( geen luiheid maar tijd gebrek;-)
Ook denk ik dat er een motorsteun-rubber oid slecht is want ik heb het idee dat mijn blok nogal "kantelt"
Daarnaast zit ik nog met 2 andere dingen..de eerste is dat heel soms de motor bij 1750/2000 rpm in lijkt te houden( viel ooit s'morgens zelfs helemaal stil alsof hij "verzoop" ) ik heb dan ook geen reactie op het gaspedaal
Ik hoor soms naar mijn mening stevige "schakel"geluiden zeker wanneer ik in een bocht schakel.
FF op een rijtje,
welke rubbers / schokbreker lagers/ silentblocks ed moet ik rondom zeker vervangen en welke eigenlijk ook ;-) ?
welk motorsteun(en) kan defect zijn?
Is er een koppelingset die beter is dan de standaard set wanneer ik deze toch moet vervangen?
kan het inhouden liggen aan de EGR klep en is het wijs deze bij Squadra tuning dicht te laten zetten?
zo das voorlopig genoeg lijkt me?!
Ik hoop dat ik het zo op de juiste heb aangepakt ik zie jullie reactie graag tegemoet.
mvrgr bert wanders

Wannies
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di jun 12, 2018 12:02

Re: welke rubbers ophanging vernieuwen

vr okt 12, 2018 23:04

Zo ..erg bedankt.

Gebruikersavatar
boessie
Member
Member
Berichten: 216
Lid geworden op: zo okt 27, 2013 21:49
Locatie: Overpelt, B
Contacteer: Facebook

Re: welke rubbers ophanging vernieuwen

za okt 13, 2018 17:06

Rijd voor een goed advies eens naar Frans Van Poppel in Riethoven.

Groeten Gunther

Wannies
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di jun 12, 2018 12:02

Re: welke rubbers ophanging vernieuwen

za nov 03, 2018 20:08

Gunter, beter laat dan nooit. zag het nu pas excuus maaaaaarrrr...heel erg bedankt ik ga dat eens na. gr bert

Terug naar “Algemene Technische vragen”