Pagina 1 van 1

lekkage rubberen slangen servo Spider type 4

Geplaatst: vr aug 03, 2018 14:47
door Danny Merckx
Hallo,

Plots 2 pikzwarte oliedruppels onder mijn wagen (geen motorolie) :shock:
Even bij een kennis de brug op.

De slangen van het servosysteem lekken op 3 plaatsen.
Die hebben hun tijd gehad.
Na 27 jaar waarschijnlijk wat uitgedroogd en zweten als de pest.

Waar bestel ik in godsnaam deze rubberen slangen met alle nodige dichtingen??

Die gaan van aan de servopomp de radiator in zie ik.
Volgens mij zijn het 3 stuks ???

Heeft er iemand soms een schema/tekening van wat er nodig is?


Groetjes,

Danny

Re: lekkage rubberen slangen servo Spider type 4

Geplaatst: za aug 04, 2018 01:34
door giuliettaevo
Bestaande slangen eraf halen en meenemen naar goed hydrauliek bedrijf.

In de meeste gevallen kan men de hulzen eraf halen, de slang vervangen en met nieuwe hulzen weer dichtpersen.

Re: lekkage rubberen slangen servo Spider type 4

Geplaatst: za aug 04, 2018 10:01
door Danny Merckx
Oei..........ik dacht dat dit eenvoudiger was.
Gewoon even rubberen slangen en dichtingen bestellen en laten vervangen dacht ik?

Dat moet toch mogelijk zijn?

Iemand een website?

Grts,

Danny

Re: lekkage rubberen slangen servo Spider type 4

Geplaatst: za aug 04, 2018 11:21
door Dirk-33
stel dat je ze al kan vinden nieuw, is het denk ik toch goedkoper om een hydrauliek bedrijf ze gewoon na te laten maken. Je haalt de 3 slangen gewoon uit de auto, brengt ze langs, en haalt een tijdje later 3 gloednieuwe slangen op.

Als je het laat vervangen, zou een beetje garage wel contacten moeten hebben die zoiets kunnen. Zeker als ze vaker oldtimers enzo doen.

Re: lekkage rubberen slangen servo Spider type 4

Geplaatst: za aug 04, 2018 17:08
door Danny Merckx
Prima!

Bedankt voor de reactie.
We gaan op zoek.

Mvg,

Danny

Re: lekkage rubberen slangen servo Spider type 4

Geplaatst: di aug 07, 2018 13:38
door Danny Merckx
Ondertussen alles eens proper gemaakt................
Zou wel eens kunnen dat er Dinitrol aanhing en olie van een herstelling koppelingscilinder :shock:

Afbeelding

150 Km gereden en geen olielek gevonden :o
Dit hoekje lag voordien vol smurie en olie en nu blift het droog.
Afbeelding

Op dit systeem staat toch wat druk veronderstel ik?
Als hier een lek is moet dit toch goed zichtbaar zijn.
Zomaar wat "zweten" met een systeem onder druk kan toch niet?
Of ben ik fout?

Grts,

Danny