Gebruikersavatar
hansi
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 22:14

claxon spider (85) kuren

za jul 14, 2018 20:50

:roll: vandaag met de spider (85) naar t strand geweest echter bij het wegrijden en draaien aan het stuur gaat de claxon af :shock:
kon zo gauw effe niets vinden maar toen maar het relais eruit getrokken en naar huis.
Mijn zoon wist te vertellen dat de claxon een paar dagen ervoor het al niet deed :? komt ie nu mee #-o
Waar moet ik zoeken voordat ik dingen uit elkaar trek wat niet van toepassing is.
bij voorbaat dank :)
:thumbs: :banana:

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: claxon spider (85) kuren

za jul 14, 2018 21:19

Zit er een sportstuur op?
Heb ooit gehad dat het kabelschoentje in de naaf contact maakte met de behuizing af en toe.

Claxon is massa gestuurd, dus als je op de knop drukt maak je massa tussen de stuurkolom/naaf en de massakabel van het relais.

Stuurkolomkappen er af en kijken welk kabeltje er van de sleepring af komt en of die ergens contact maakt. En je sleepring moet in orde zijn.

Gebruikersavatar
hansi
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 22:14

Re: claxon spider (85) kuren

za jul 14, 2018 23:14

bedankt voor je reactie,het is standaard stuur hellebore met de 3 knoppen,intussen onder de stuurdop een los draadeinde wat los in de buis hangt?
zit er in de stuurbuis ergens een stekker? :?:
:thumbs: :banana:

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: claxon spider (85) kuren

ma jul 16, 2018 18:13

105 serie heeft geen sleepring met koolborstel.
Loopt draad door de holle as van stuurhuis.
Stekker is ws. losgeschoten en draad is nu stukje naar beneden gezakt en ligt lekker contact te maken.
In de motorruimte aan de voorkant van stuurhuis kan je als het goed is een zwarte draad uit voorkant stuurhuis zien komen.
Die een stukje terug omhoog duwen.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
hansi
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 22:14

Re: claxon spider (85) kuren

ma jul 23, 2018 20:52

en opgelost DJ :thumbs: draad was al eens slecht gerepareerd door hobbybob,dus nieuwe getrokken en hoppa gelijk weer hartverzakking als ik op de claxon druk :D
:thumbs: :banana:

Terug naar “Algemene Technische vragen”