Pagina 1 van 1

38mm ATE remzuigers 105 serie

Geplaatst: vr jul 13, 2018 19:32
door Seliquella
Ik heb 2 remzuigers nodig voor een 38mm ATE remklauw van een 105 serie.
Nu zijn deze ook wel nieuw te koop, maar zonder brake disc deflection compensator.
Brake disc deflection compensator:
https://www.alfabb.com/bb/forums/attach ... iption.pdf

Is het verstandig de geleide pinnen te verwijderen en deze zuigers zonder brake disc deflection compensator te monteren?
https://classicalfa.com/products.php?pr ... C.-PISTONS
https://www.classicalfaparts.nl/ShowArt ... ArtID=7688

Wie heeft er eventueel nog 2 goede zuigers liggen?

Re: 38mm ATE remzuigers 105 serie

Geplaatst: ma jul 16, 2018 18:16
door DJ
Ik heb er diverse zonder gemonteerd. Ik merk er niks van.
Geleidepennen eruit getikt. Breken zo af.

De hele filosofie achter die dingen is me altijd een raadsel geweest. Wat dat betreft leuk de link in jouw post te lezen.

Gr
DJ

Re: 38mm ATE remzuigers 105 serie

Geplaatst: di jul 17, 2018 08:34
door Seliquella
Bedankt DJ,

ja de hele gedachte om flexende of kromme schijven te moeten compenseren is er wel een die je tegenwoordig niet meer tegen komt :mrgreen:
Gelukkig had mijn broer nog 4 klauwen liggen waar ik 2 zuigertjes heb kunnen redden.

Re: 38mm ATE remzuigers 105 serie

Geplaatst: di jul 17, 2018 09:27
door DJ
Ik denk dat het wellicht ook met speras van 105 te maken heeft??
Die heeft wat meer ruimte agv ontwerp sperklok waardoor remschijf ook iets meer kan "slingeren".
Of zat dit mechanisme altijd al in de achterremtangen?
Dus ook bij de eerste types zonder speras.
Dan gaat mijn theorie niet op.

Gr
DJ

Re: 38mm ATE remzuigers 105 serie

Geplaatst: di jul 17, 2018 12:47
door Seliquella
Ik heb in mijn 1300 achteras geen sper zitten en toch dit systeem. Het wiellager hoort strak opgelsoten te zitten in de asbuis dmv shims, dus kan feitelijk niet heen en weer. Flexen zal denk ik wel meevallen, vandaar dat de kits die te koop zijn zonder dit systeem zijn.
Let wel, het zijn de aller eerste auto's welke met (achter)schijfremmen geweest, mogelijk hebben de ontwerpers geanticipperd op een punt wat achteraf geen probleem blijkt te zijn.