za jun 23, 2018 11:32
Beste liefhebbers (Veloce, Joor, Dirk, Brolli, Yuri),
dank voor alle feedback. En zoals Yuri aangaf, het gaat mijn niet om die laatste 0.1 seconde van een rondetijd af te krijgen (ik race niet).
Ik wil met de beschikbare opties de wegligging en stuurgedrag verbeteren, om fijn te genieten van de auto op de bochtige wegen in Zuid West Turkije. Van Antalya naar Kas, door naar Fethiye, Marmaris, Bodrum, misschien de boot naar Kos en een paar Griekse eilandjes.
Daar is de auto het best in zijn element en komt de goede gewichtsverdeling het best tot zijn recht.
Ik ben blij met de adviezen, en het plan is een setje Bilsteins, wellicht een wat dikkere stabilisator stang.
Rubbers en kogels in de ophanging zijn allemaal in perfecte staat.
Stukje historiek.
Ik ben dus de gelukkige eigenaar van een 75 Indy die ik in 1991 nieuw van de dealer heb gekocht. (de keuze was tussen een 33 1.7 ie, de 'ruimte' gaf de doorslag, en de Indy zag, en ziet, er gewoon heel gaaf uit), 1e eigenaar dus, en ik wil nog lang genieten van de auto. Sinds 1996 is de auto in Turkije, als 2e / 3de auto gebruikt, en altijd buiten gestaan.
- in 2010 helemaal gespoten.
- in 2016 compleet onderhanden genomen, alle (en dat was stiekem een hoop) roest weg, een hoop gelast (plaatwerk, balken) en weer her en daar gespoten.
- in 2017 technisch nog eens onder handen genomen. motor-aandrijving-bak, alle rubbers, ophanging etc, afstellen.
In april bijna 2,000km mee gereden door zuidwest Turkije.
Niet origineel zijn:
- leren stuur en houten pook
- airco (er in 2010 in laten zetten)
- de turbo bumper
In Nederland rijdt ik dan dagelijks mijn 916 spider JTS.
la vita è bella
75 Indy 1991 eerste eigenaar
Spider 2.0 JTS 2003
Vorige Alfa's; 90 2.5QV uit 1985 en Giulietta 2.0 Lusso uit 1984
Vorige andere auto's: Fiat's (Marea, meteen goed saai!), BMW's (520, 320iED), en ooit een Ford escort uit 1975!