Pagina 1 van 1

Alfaholics remmerij Giulia.

Geplaatst: di mar 27, 2018 17:01
door Pericoloso
Wie heeft er Alfaholics remmerij op zijn 105-je
Een maat van met heeft alles nieuw, de 4-pots klauwen, gegroefde schijven, remleidingen, bekrachtiger, alles hageltje nieuw.
Nu is het systeem al 3 keer ontlucht, en dus echt ontlucht, omdat het pedaal veel te diep zit.
Qua remmen is het dus behelpen, de vertraging is prima, maar het pedaal zit gewoon niet hoog. Je bent dus niet safe genoeg als je plots moet remmen, het aangrijppunt zit te ver weg. Ik dien erbij te vermelden dat er ook een hydraulische handrem op zit.
Wie heeft dit ook, of weet welke aandachtspunten er zijn om het aangrijppunt hoger te brengen?

b.v.d.

Re: Alfaholics remmerij Giulia.

Geplaatst: di mar 27, 2018 17:07
door HAAK28
En alfaholics geeft niet thuis?

Re: Alfaholics remmerij Giulia.

Geplaatst: di mar 27, 2018 19:28
door giuliettaevo
Pedaal te diep komt of door te weinig vloeistof verplaatsing of lucht in het systeem.

Met vacuumapparaat of op druk ontluchten. Hydraulische handrem geeft vaak problemen.

Als je de handrem niet vertrouwt kun je die wellicht even bypassen met een leiding?

Re: Alfaholics remmerij Giulia.

Geplaatst: di mar 27, 2018 19:38
door giuliettaevo
Zijn de klauwen wel geschikt voor gebruik met een standaard maat hoofdremcilinder ? Als je de maat van de remzuigers groter maakt moet je meer vloeistof verplaatsen om de blokken even ver naar buiten te drukken en daarvoor moet je het pedaal verder intrappen.

Re: Alfaholics remmerij Giulia.

Geplaatst: di mar 27, 2018 20:26
door Dirk-33
Sommige bekrachtigers hebben ook een instelbaar schroefje die de zuiger van de hoofdremcilinder bedient. Maar daar moet je alleen aanzitten als je 100% zeker bent dat het perfect ontlucht is (en die handrem is verdacht).

En toevallig kwam ik er vandaag achter dat pompen tot het pedaal hard is en dan de ontluchtingsnippel open niet de juiste manier is.

Alcon (leverancier formule E, WEC, dakar) raad aan om langzaam het pedaal helemaal in te drukken terwijl de nippel openstaat, dan nippel dicht en heel langzaam het pedaal omhoog. 5 seconden wachten en herhalen.

Re: Alfaholics remmerij Giulia.

Geplaatst: di mar 27, 2018 22:07
door Pericoloso
Dank voor de snelle reacties, ik ga het doorgeven. Ik ben zelf niet de grootste techneut, maar kan de diameter van de remleidingen ook eventueel de boosdoener zijn?
Alles is nieuw, ontlucht tot 3 maal toe of zo, en op niveau, dus je zou zeggen dat het goed moet zijn.
Maar de opmerking over de standaard remcilinder kan wel eens een optie zijn. Wordt vervolgd.
Waar zou die schroef moeten zitten Dirk, maar wat je zegt lijkt mij op ontluchten...

Re: Alfaholics remmerij Giulia.

Geplaatst: di mar 27, 2018 22:53
door LJS
ik ben geen techneut, maar kwam dit tegen:

http://www.alfabb.com/bb/forums/gt-1963 ... ssues.html

misschien zit daar een oplossing bij?

b.v.:" The soft pedal could also be the rear proportioning valve dieing & filling up with fluid. Once it's full of fluid the pedal gets hard again.

As the proportioning valve isnt supposed to be full of fluid there's no way to bleed it.

Edit to add: Have you bled the master cylinder - on my standing pedals the master cylinder has a bleed valve, they can be a bugger to get all the air out of unless you use that bleeder. "

Re: Alfaholics remmerij Giulia.

Geplaatst: wo mar 28, 2018 03:03
door DJ
Ligt het pedaal alleen diep maar is het wel hard? Of zit pedaal diep en voelt zacht aan? Dat maakt nogal verschil voor zoeken oorzaak.

Reeds genoemd door Remco, als je oppervlakte remzuigers in de remtangen vergroot en je veranderd niks aan de hoofdremcilinder is het volkomen logisch dat pedaal zakt, ook als alles verder 100% in orde is.
Van origine hebben Giulia's een 20mm hrc. Latere 1750 en 2000 modellen met de grotere remmen een 22mm hrc. En alles wat nu standaard nieuw word verkocht voor 105 is 22mm bij mijn weten. Op de berlina van mijn pa zitten grotere 4 zuiger brembo remtangen in combinatie met een 25mm hrc.

Heb zelf ook problemen meegemaakt met ontluchten van systeem met hydraulische handrem. Echter bij lucht in het systeem voelt het pedaal "zacht" aan ipv hard.

Diameter remleidingen heeft geen invloed op pedaalslag. Slechte kwaliteit remslangen die uitzetten als er druk op kom wel. Gaat ook weer ten kostte van slag.

Wiellager speling heeft invloed op pedaalslag. En dat effect word beter merkbaar bij grotere schijven en grotere remtangen.
Wiellager spelling zo krap mogelijk houden. Niet te strak natuurlijk, anders lopen ze stuk.

Wat ook invloed heeft op pedaalslag is speling in pennen en bussen bij de scharnierpunten.

Er bestaan idd rembekrachtigers waarvan je de lengte van de stift die in de hrc valt kan verstellen. Erg handig. Maar moet je wel weten wat je doet (meten) voor je daaraan draait.
Idem dito moet je eerst meten of pen van rembekrachtiger wel goed in hoofdremcilinder komt (diepte) als je besluit een andere (grotere) hoofdremcilinder te monteren.

Goed ontluchten kan soms een aardige klus zijn. Er is niet perse 1 methode zaligmakend. Auto scheef zetten kan helpen (bij transaxles zelfs een must) tikken tegen remtang tijdens ontluchten, als de remmen acceptabel zijn een klein stukje rijden en daarna nog eens proberen kan ook. Kijk ook eens goed naar het remsysteem waar dode hoeken zitten waar zich lucht kan ophopen. Zelf zal ik bijvoorbeeld niet snel meer een banjobout gebruiken in remsysteem.

Gr
DJ

Re: Alfaholics remmerij Giulia.

Geplaatst: di apr 03, 2018 18:41
door Pericoloso
Dank, lijkt volgens de expert idd de capaciteit van de hrc te zijn. Wordt vervolgd....

Re: Alfaholics remmerij Giulia.

Geplaatst: vr apr 06, 2018 20:02
door Hans66
Je moet de AH klauwen wel dubbelzijdig ontluchten, dit geeft anders precies de klacht die je omschrijft.