J..
Junior Member
Junior Member
Berichten: 89
Lid geworden op: vr mei 07, 2010 17:07
Locatie: Haarlemmermeer

Nord ontsteking issues

zo feb 25, 2018 12:01

Eens zien of hier nieuwe inzichten op te halen zijn.
Mijn Giulia heeft een nord 2 liter blok. Met dat blok heb ik issues met de ontsteking. Het issue is dat de contactpunten met grote regelmaat inbranden, met alle bijbehorende effecten (loopt voor geen meter meer).
Inmiddels al meerder maken de contactpuntjes vervangen, en ook de condensator. Toch blijft het probleem terugkomen.
Iemand hier enig idee wat de oorzaak kan zijn?
It's crap that bores the crap out of crap

Gebruikersavatar
d8cosh
Member
Member
Berichten: 213
Lid geworden op: vr jun 18, 2010 00:10

Re: Nord ontsteking issues

zo feb 25, 2018 12:37

Heb je wel de goede bobine?

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2324
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: Nord ontsteking issues

ma feb 26, 2018 09:22

Heb je wel de goede bobine?
Goeie!

Of een massaprobleem, al of niet in de bobine..
In dat geval is de vraag, heb je wel een góede bobine.
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

J..
Junior Member
Junior Member
Berichten: 89
Lid geworden op: vr mei 07, 2010 17:07
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Nord ontsteking issues

ma feb 26, 2018 17:23

Allright, klusje voor dit weekend: bobine doormeten.
Wordt vervolgd
It's crap that bores the crap out of crap

Gebruikersavatar
nico mario
Member
Member
Berichten: 215
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 19:14
Locatie: 023

Re: Nord ontsteking issues

ma feb 26, 2018 17:47

Met ‘de’ goede bobine wordt bedoeld die voor een punten-onsteking neem ik aan?
Die voor een elektronische ontsteking geeft meer (te veel) stroom af.
75 T.Spark 1990 - Giulietta 2.0 1983

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1764
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

Re: Nord ontsteking issues

ma feb 26, 2018 19:42

of het moment om over te stappen op gelijk electronische en/of programmeerbare ontsteking, als je toch aan een nw. bobine moet.. 8)

kan trouwens nooit kwaad om een bobine eens te vervangen..en zit idd verschil in bobine voor contactpunten, of electronische uitvoering
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
75 1.8 ie 1990

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
scarb 5082

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2257
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

Re: Nord ontsteking issues

di feb 27, 2018 09:06

al het voornoemde is waar. Ik vervang standaard puntjes naar electronisch. Beter vonk dus betere verbranding en fijner lopende motor.

ik vraag me af of een te hoge weerstand in bougiekabels, kap of rotor (of combi daarvan) verbrande punten kan opleveren?
De aftermarket bougiekabels hebben vaak nieuw al een (zeer) hoge weerstand.....vanwege de koolstofkern en verouderen snel.
Als je contactpunten houdt is het zinvol om over te stappen naar kabels met koperkern voor een krachtigere vonk aan de bougie.

Maar als gezegd: of dit verband heeft met inbranden contactpuntjes weet ik niet. Kan het zijn dat bij hoge weerstand de puntjes de vonk niet kwijt kunnen...met als gevolg ingefikte puntjes?
Joris

1750 Berlina 1971

Gehad: Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962,
Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Terug naar “Algemene Technische vragen”