di feb 27, 2018 09:06
al het voornoemde is waar. Ik vervang standaard puntjes naar electronisch. Beter vonk dus betere verbranding en fijner lopende motor.
ik vraag me af of een te hoge weerstand in bougiekabels, kap of rotor (of combi daarvan) verbrande punten kan opleveren?
De aftermarket bougiekabels hebben vaak nieuw al een (zeer) hoge weerstand.....vanwege de koolstofkern en verouderen snel.
Als je contactpunten houdt is het zinvol om over te stappen naar kabels met koperkern voor een krachtigere vonk aan de bougie.
Maar als gezegd: of dit verband heeft met inbranden contactpuntjes weet ik niet. Kan het zijn dat bij hoge weerstand de puntjes de vonk niet kwijt kunnen...met als gevolg ingefikte puntjes?
Joris
1750 Berlina 1971
Gehad: Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962,
Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996