Victor-J
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: di okt 17, 2017 10:48

Auto van slot met afstandsbediening > alarm gaat af

do feb 15, 2018 19:48

Goedenavond!

Sinds November rij ik elke dag met een 147 1.9 JTD vanuit Zwolle naar Hengelo en terug. Vandaag gebeurde echter iets vreemds. Ik liep naar de auto, druk op de "van slot" knop op de afstandsbediening en plots gaat het alarm af. Een x aantal keer drukken levert niks op, ondanks dat de knipperlichten knipperen wat aangeeft dat hij van slot moet zijn. Auto is vervolgens ook gewoon van slot, maar alarm gaat door. Pas nadat ik de sleutel een keer in het contact gedrukt en eruit gehaald heb, stopt het alarm. Vervolgens heb ik de sleutel er weer ingedaan, starten, lopen. Enige vreemde is dat ook de radio gereset is en ik de code weer in moet voeren (die ik nog even kwijt ben..).

Klinkt dit als een bekend verhaal? Ik heb het net nog even proberen te simuleren thuis, maar dan werkt alles natuurlijk weer prima. Vind het maar vreemd..

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Auto van slot met afstandsbediening > alarm gaat af

vr feb 16, 2018 00:24

Is je accu nog goed?

Victor-J
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: di okt 17, 2017 10:48

Re: Auto van slot met afstandsbediening > alarm gaat af

vr feb 16, 2018 08:43

Goeie. Ga ik vandaag maar eens even laten controleren. Moet wel zeggen dat ik verder nog niks raars gemerkt heb aan de auto m.b.t. uitval van electronische delen.

Ik kwam dit topic ook al tegen, maar daar wordt niet genoemd dat zijn radio gereset is.
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... g-off.html

Victor-J
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: di okt 17, 2017 10:48

Re: Auto van slot met afstandsbediening > alarm gaat af

vr feb 16, 2018 14:18

Accu laten controleren en deze was nog wel goed, al is hij wel aan de iets mindere kant. Daarentegen, de - pool zat niet heel strak... Had hem zelf nog gecontroleerd, maar niet gemerkt. We gaan het even aankijken de komende tijd.

Sudman
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: zo sep 03, 2017 19:26

Re: Auto van slot met afstandsbediening > alarm gaat af

vr feb 16, 2018 20:04

Slechte batarij van handzender geeft ook dit soort storingen,

Terug naar “Algemene Technische vragen”