Pagina 1 van 1

Giulia1600 super

Geplaatst: wo jan 31, 2018 17:54
door Caligetta
Dag allemaal, mijn Giulia 160 0super van '78 bij hoge toeren knalt hard uit de uitlaat, heb geprobeerd om de ontsteking te vervroegen/ vertragen maar zonder resultaat. Ook moet ik regelmatig een van de 4 bougies vervangen.
Weet iemand waar het aan kan liggen ?
Alvast bedankt,

Carlo

Re: Giulia1600 super

Geplaatst: do feb 01, 2018 17:46
door superjesse
Ik zou als eerste eens kijken naar de afstelling van je carburateur kijken. Het klinkt alsof deze véél te rijk is afgesteld.

Re: Giulia1600 super

Geplaatst: vr feb 02, 2018 12:54
door don515jz
Als je steeds 1 bougie moet vervangen (No. 4 misschien?) dan zou ik naar de slang van de rembekrachtiger kijken.

Re: Giulia1600 super

Geplaatst: ma feb 05, 2018 08:31
door stephen
kan idd een lekkage inlaat traject zijn.
denk idd slang naar , of rembekrachtiging, als bougie 4 er na het rijden, anders van kleur is..
lekkage slechte inlaatrubbers?? voorzichtig wat remmenreiniger op de rubbers spuiten, en als toerental dan oploopt, is er een rubber lek

Re: Giulia1600 super

Geplaatst: wo feb 07, 2018 17:31
door Caligetta
Het is inderdaad cilinder nr 4 die probleem geeft, zal even naar kijken.
Bedankt .

Re: Giulia1600 super

Geplaatst: ma feb 12, 2018 17:38
door Caligetta
Om de brandstofmengsel armer te stellen, moet ik de 4 schroefjes in of uitdraaien? De bougies zijn namelijk koolzwart .ontsteking staat precies op de P, bougies , bobine , punten en alle kabels zijn nieuw.
met de klok mee = armer of rijker mengsel?
bekrachtigslang goed , inlatrubbers niet lek (remreinigertest)

Grazie per l'aiuto.
Bedankt voor de tip. :jumping:

Re: Giulia1600 super

Geplaatst: ma feb 12, 2018 19:02
door jan1300
Armer indraaien rechtsom dus!

Welk merk carburateurs zit erop?

Solexen zijn wat gevoeliger op dat gebied dan Weber of Dellortho.

gr Jan

Re: Giulia1600 super

Geplaatst: ma feb 12, 2018 22:48
door d8cosh
De P is van Povenste dode punt.
De F is van Fire en dat is je ontstekingspunt bij stationair oftewel stroboscopisch.
De M is van Maximale vervroeging

Groet, Maas

Re: Giulia1600 super

Geplaatst: di feb 13, 2018 16:49
door Caligetta
Dag Jan, er zit een stel weber op. Ok, dus met de klok mee = armer. Grazie
Hai Maas, bedankt. Ik had van een kennis begrepen dat stroboscopisch op de P moest staan. Ik zal anders proberen. Ook grazie.

Re: Giulia1600 super

Geplaatst: di feb 20, 2018 12:30
door stephen
aansluiting naar rem bekrachtiging, is een soort 1-richtingsklep..op werking testen, of de slang afstoppen om te testen..
ben je alleen je bekrachtiging kwijt :mrgreen:

Re: Giulia1600 super

Geplaatst: di feb 20, 2018 12:35
door JoorZ105
heb je de bekrachtigingsslang er ook af gehad?

vaak ziet hij er aan de buiten kant goed uit en zie je een de binnenkant hoe droog/gescheurd hij is.

Het ventiel aan het inlaatspruitstuk is ook makkelijk te controleren door hem eraf te draaien.
Als je er bij blazen EN zuigen lucht door krijgt geblazen, dan moet je hem vervangen. (als gezegd: 1 weg ventiel)