Caligetta
Newbie
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 13:03

Giulia1600 super

wo jan 31, 2018 17:54

Dag allemaal, mijn Giulia 160 0super van '78 bij hoge toeren knalt hard uit de uitlaat, heb geprobeerd om de ontsteking te vervroegen/ vertragen maar zonder resultaat. Ook moet ik regelmatig een van de 4 bougies vervangen.
Weet iemand waar het aan kan liggen ?
Alvast bedankt,

Carlo

superjesse
Full Member
Full Member
Berichten: 347
Lid geworden op: ma nov 03, 2014 18:07

Re: Giulia1600 super

do feb 01, 2018 17:46

Ik zou als eerste eens kijken naar de afstelling van je carburateur kijken. Het klinkt alsof deze véél te rijk is afgesteld.
In bezit:
1975 Alfa Romeo Alfetta GT 1.8
1977 Alfa Romeo Giulia Nuova 1.6
1984 Alfa Romeo Giulietta 1.6

Gehad:
1973 Alfa Romeo Giulia Super 1.3
1975 Alfa Romeo Alfetta 1800 sedan
2012 Alfa Romeo Mito 1.3 jtdm
2003 Alfa Romeo 156 berlina

Gebruikersavatar
don515jz
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: di jan 04, 2005 19:13

Re: Giulia1600 super

vr feb 02, 2018 12:54

Als je steeds 1 bougie moet vervangen (No. 4 misschien?) dan zou ik naar de slang van de rembekrachtiger kijken.

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1764
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

Re: Giulia1600 super

ma feb 05, 2018 08:31

kan idd een lekkage inlaat traject zijn.
denk idd slang naar , of rembekrachtiging, als bougie 4 er na het rijden, anders van kleur is..
lekkage slechte inlaatrubbers?? voorzichtig wat remmenreiniger op de rubbers spuiten, en als toerental dan oploopt, is er een rubber lek
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
75 1.8 ie 1990

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
scarb 5082

Caligetta
Newbie
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 13:03

Re: Giulia1600 super

wo feb 07, 2018 17:31

Het is inderdaad cilinder nr 4 die probleem geeft, zal even naar kijken.
Bedankt .

Caligetta
Newbie
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 13:03

Re: Giulia1600 super

ma feb 12, 2018 17:38

Om de brandstofmengsel armer te stellen, moet ik de 4 schroefjes in of uitdraaien? De bougies zijn namelijk koolzwart .ontsteking staat precies op de P, bougies , bobine , punten en alle kabels zijn nieuw.
met de klok mee = armer of rijker mengsel?
bekrachtigslang goed , inlatrubbers niet lek (remreinigertest)

Grazie per l'aiuto.
Bedankt voor de tip. :jumping:

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2156
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

Re: Giulia1600 super

ma feb 12, 2018 19:02

Armer indraaien rechtsom dus!

Welk merk carburateurs zit erop?

Solexen zijn wat gevoeliger op dat gebied dan Weber of Dellortho.

gr Jan

Gebruikersavatar
d8cosh
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: vr jun 18, 2010 00:10

Re: Giulia1600 super

ma feb 12, 2018 22:48

De P is van Povenste dode punt.
De F is van Fire en dat is je ontstekingspunt bij stationair oftewel stroboscopisch.
De M is van Maximale vervroeging

Groet, Maas

Caligetta
Newbie
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 13:03

Re: Giulia1600 super

di feb 13, 2018 16:49

Dag Jan, er zit een stel weber op. Ok, dus met de klok mee = armer. Grazie
Hai Maas, bedankt. Ik had van een kennis begrepen dat stroboscopisch op de P moest staan. Ik zal anders proberen. Ook grazie.

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1764
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

Re: Giulia1600 super

di feb 20, 2018 12:30

aansluiting naar rem bekrachtiging, is een soort 1-richtingsklep..op werking testen, of de slang afstoppen om te testen..
ben je alleen je bekrachtiging kwijt :mrgreen:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
75 1.8 ie 1990

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
scarb 5082

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2257
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

Re: Giulia1600 super

di feb 20, 2018 12:35

heb je de bekrachtigingsslang er ook af gehad?

vaak ziet hij er aan de buiten kant goed uit en zie je een de binnenkant hoe droog/gescheurd hij is.

Het ventiel aan het inlaatspruitstuk is ook makkelijk te controleren door hem eraf te draaien.
Als je er bij blazen EN zuigen lucht door krijgt geblazen, dan moet je hem vervangen. (als gezegd: 1 weg ventiel)
Joris

1750 Berlina 1971

Gehad: Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962,
Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Terug naar “Algemene Technische vragen”