Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Signaal snelheidsmeter namaken?

za jan 06, 2018 10:26

Goedemorgen,

In mijn giulia heb ik een complete kabelboom en tellers e.d. van een 156 2.4 jtd fase 1 liggen. Hier heb ik de overtollige zooi uitgeknipt zoals bv de elektrische ramen, vergrendeling, airco en ook het abs.

Nu krijgt de snelheidsmeter zijn signaal normaal gesproken van de abs computer. De ecu zou dit signaal graag ontvangen zodat hij niet in noodloop gaat maar ook voor mijn snelheidsmeter is het wel fijn als e.e.a. gewoon werkt.

Ik ben op zoek naar een schema waar ik uit kan halen welke draad er voor het signaal vanaf de abs naar de tellerunit gaat. Abs systeem zit met 1 of 2 stekkers in de motorruimte verbonden met de rest van de kabelboom.

En ik ben op zoek naar een elektronisch onderlegd persoon die mij kan uitleggen hoe ik het signaal kan dupliceren... Op mijn diff zit ook een aansluiting voor een sensor maar deze heeft veel minder tanden en dus pulsen.

Hopelijk kan iemand mij helpen..

Groeten Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
boessie
Member
Member
Berichten: 216
Lid geworden op: zo okt 27, 2013 21:49
Locatie: Overpelt, B
Contacteer: Facebook

Re: Signaal snelheidsmeter namaken?

zo jan 07, 2018 18:37

Dag Remco
volgens mij berekent de abs/esp-computer de voertuigsnelheid uit de verschillende wieltoerentallen en geeft die dan door
naar de rekeneenheid instrumentenbord met lichtblauwe draad die onderweg groen wordt. Vanaf klem 15a van die rekeneenheid
gaat het verder naar de motorecu op klem C26 (groenzwarte draad).
Als je iemand kent met zo'n rijdende auto kan je signaal scopen en weet je al hoe het eruit ziet.
Ik kan je complete schem's in pdf bezorgen (via email of wetransfer). Geef dan wel de juiste motorcode op.

Afbeelding

Groeten Gunther

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Signaal snelheidsmeter namaken?

zo jan 07, 2018 21:29

Pb.. :thumbs:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Algemene Technische vragen”