Loei
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: za mei 21, 2016 22:34

Vreemd gedrag Mito MA 135

ma dec 11, 2017 21:06

Dag mannen,

Ik heb deze MiTo nu ongeveer 7 maand, weinig spannende problemen behalve wat goedkoop onderhoud door de vorige eigenaar wat aangepakt moest worden, tot vanmorgen...

Vanmorgen startte ik de auto waarna deze na enkele telen direct weer uit ging en een olielampje ging branden.
Een volgende poging tot starten liet de start motor draaien, maar geen cilinders, erg vreemd.
Volgens mijn garage moest ik hem proberen door te starten.

Zo gezegd zo gedaan en vanmiddag sprong de auto tot leven, zonder toerenteller en met een brandend motorlampje.
Later deze avond besloten een testritje te maken aangezien ik de auto morgen weer wil gebruiken.

De auto gaf eerst een "controleer motor" melding toch maar even besloten te rijden.
Na wat rond gereden te hebben had de motor (koelvloeistof) 90 graden bereikt, ik besloot de auto uit te zetten om hem opnieuw te starten en te zien wat er zou gebeuren.

De auto wou niet starten, hij ging constant aan/uit, de toerenteller stuiterde tussen 0 en 1000 toeren.
Na drie/vier pogingen draaide de startmotor weer zonder de cilinders, dit hield ik vast en uiteindelijk sprong de auto weer tot leven zonder toerenteller.
TIjdens de hele rit werkte de cruise control niet en het DNA systeem ook niet. ABS deed het nog wel.
Ook voelde het alsof de auto totaal geen vermogen had (limp mode) maar dit kan ook constant ingrijpen van de ASR zijn geweest, alle wegen zijn op dit moment immers wit.

Zie hieronder de video, ik begin zelf wel een beetje te vrezen voor een defecte MultiAir unit...
Enige hulp of advies zou zeer welkom zijn!

https://www.youtube.com/watch?v=S-TLh-mVSBw

Loei
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: za mei 21, 2016 22:34

Re: Vreemd gedrag Mito MA 135

ma dec 11, 2017 21:21

Hier nog het filmpje van het vreemde gedrag na het opnieuw starten van de auto toen deze 90 graden was.

Na ongeveer 4 pogingen wou de auto weer starten op dezelfde manier als in de eerste video.

https://youtu.be/6BZdHe5jl4s

Loei
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: za mei 21, 2016 22:34

Re: Vreemd gedrag Mito MA 135

wo dec 13, 2017 19:43

Een nieuwe krukas sensor heeft alle ellende opgelost. :)

Terug naar “Algemene Technische vragen”