unarazzaunafaccia
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma nov 13, 2017 09:12

Re: Problemen met eerste versnelling

wo nov 22, 2017 09:39

Bedankt voor de reacties!

Heb mijn contactpersoon bij Savali om raad/advies gevraagd. Eigenlijk gewoon copy-paste van wat ik hier vroeg. Zijn antwoord:

"Als ik dit zo hoor dan heeft de versnellingsbak een modificatie nodig (andere tandwielen en synchromeschringen ), daarna behoren deze klachten tot het verleden. Dit is wel een prijzige operatie, ik schat in dat dit zo’n 2000 euro kost…"

Lijkt redelijk zelfverzekerd over wat het is. Zo veel geld vind ik het niet waard. Begin al een beetje te "leren" wanneer dit optreed. Geloof niet dat het perse gerepareerd hoeft te worden. Het lijkt me meer een nice to have. Maar aangezien mijn Giulietta zo'n 7 jaar oud is en zo'n 10K waard, vind ik het te duur.
Alfa Romeo Giulietta (2010) 1.4 | 145 pk / 260 nm (Savali tuning) | Ulter dubbele sportuitlaat | K&N luchtfilter

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

Re: Problemen met eerste versnelling

wo nov 22, 2017 22:54

Ik heb een collega die jaren geleden dezelfde uitvoering qua motor en uit hetzelfde bouwjaar had. En zij had ook dit probleem. Volgens mij was dit wel degelijk een probleem wat alleen maar erger werd. Ik zal maandag eens aan haar vragen.

Groet, Dennis
Hoi Dennis,

Toevallig nog na kunnen vragen? Benieuwd waar het aan ligt.

Bij haar Giulietta is destijds inderdaad exact dat gedaan wat je hierboven al aangeeft bij de reactie van Savali. Nieuwe tandwielen en synchromesh.. Viel bij haar nog onder de aankoopgarantie. Begreep dat dit een prijzige operatie was.

Gebruikersavatar
wims
Guru
Guru
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 14:33
Locatie: Flakkee

Re: Problemen met eerste versnelling

do nov 23, 2017 10:11

Tsjonge, moet toch eigenlijk niet kunnen?
De 156 V6 heeft ook een gesynchroniseerde achteruit....niet dat ik dat getest heb hoor :roll: Maar heb 't weleens gelezen, ergens, ooit.
Een 3-serie uit de jaren 90 ook, vandaar dat Alfa misschien dacht daarbij te moeten aanhaken.

groetz, wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

Terug naar “Algemene Technische vragen”