Gebruikersavatar
ducaatje996
Newbie
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: za feb 11, 2012 16:47
Locatie: apeldoorn

Schommelen toerental tussen 2000 en 3000 toeren

vr nov 10, 2017 21:37

Ik heb het volgende probleem. Ik ben in het bezit van een Alfa Romeo 156 1.8 uit 2000
Nu  schommelt het toerental tussen de 2000 en 3000 toeren. Dit gebeurt alleen wanneer je niet rijdt. Wanneer je 80km/h uur rijdt en je zit in dat toeren gebied, dan schommelt hij niet. Wel is hij gevoelig wanneer je het gas los laat (stoot dan een beetje) Je voelt aan het gaspedaal dat de auto het toerental zelf bij regelt Ook gaat het toerental langzaam terug wanneer je bijv. stopt. Het toerental blijft even hangen op 1500 toeren alvorens hij zakt naar het stationair toerental. De auto loopt en rijd verder perfect, houd niet in oid. Bij het uitlezen is er ook geen foutcode. Benzine verbruik is wel toegenomen.

Heb het volgende al gedaan en nagekeken
- Bougies vervangen
- Bougiekabel nagekeken/vervangen
- Bobines nagekeken/vervangen
- Nieuw gasklephuis en stappenmotor (opnieuw ingeleerd)
- lambda regelt netjes (te zien bij het uitlezen)
- lmm uitgewisseld
- gecontroleerd op lucht lekkage bij de diverse slangen

Helaas blijft hij het nog steeds doen. Wat mij verder wel opvalt is dat de aanzuigbuis tussen lmm en gasklephuis niet orgineel is maar waarschijnlijk van een Alfa 156 1.6, zou dit nog verschil uit kunnen maken?

Ik hoop dat er iemand is die me weer op weg kan helpen.

Gebruikersavatar
Alfa33_1.7
Full Member
Full Member
Berichten: 353
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 11:36

Re: Schommelen toerental tussen 2000 en 3000 toeren

zo nov 12, 2017 12:31

Ik vermoed eerder dat de gasklep positie in dicht stand niet of niet juist herkend word. Mogelijk schakelaartje of weerstand metertje.

Terug naar “Algemene Technische vragen”