Hallo beste Alfisten,
Het ondenkbare is gebeurd, ik heb een JTD (1900) motor stuk gekregen. Met horten en stoten kwam er nog wat beweging in.
Gezien er geen foutcodes in het motormanagement zaten en een raar bijgeluid toch maar de olie afgelaten en in het bezinksel
zaten metaaldeeltjes ....
De 156 is van 2005 ( 115pk) en gezien ik nog een 105 pk versie liggen heb van een 1998 met amper 150.000 km zou ik dit motorblok
willen inbouwen. Heeft iemand dit al ooit eens voor mekaar gekregen?
Ik ben wel van plan om het carter te behouden evenals het EGR systeem, inlaatcollector en compleet uitlaatsysteem, turbo van model 2005
inbegrepen.
Nog een vraagje, is er een manier om de gloeikaarsen heelhuids uit een cilinderkop te halen? Het motorblok dat moet dienen heeft twee
kapotte gloeikaarsen en volgens een revisiebedrijf in de buurt breken de gloeikaarsen steeds af indien je ze wil demonteren.