Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Alfa 156 jtd motorwissel

do dec 07, 2017 17:28

Waar is eigenlijk de tijd naartoe dat men een motor uit een donorwagen haalde en met deze - binnen de twee dagen - het kapotte exemplaar verving?
Kan nog steeds, als alle onderdelen maar klaar liggen van tevoren.


Ik zou ook eens een computer er aan hangen en kijken welke druk je in de rail hebt, en of de gevraagde druk overeenkomt met de geleverde.

Lemans
Member
Member
Berichten: 157
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 12:39
Locatie: Riemst - Limburg /Toucy France

Re: Alfa 156 jtd motorwissel

do dec 07, 2017 21:08


Ik zou ook eens een computer er aan hangen en kijken welke druk je in de rail hebt, en of de gevraagde druk overeenkomt met de geleverde.
Ik heb enkel een MemoScan U581.
Een tijdje geleden heb ik hier een draad gevolgd waarin een laptop en een eigen programma werd gebruikt.
Het is me toen niet gelukt om er wegwijs uit te raken.
Ik veronderstel dat het via een scoop niet mogelijk is om het signaal correct te interpreteren?
vroeger was een auto robuust en herstelbaar...wat later was hij robuust en moeilijk herstelbaar...nu is het rommel en onherstelbaar...ik word oud zeker?

Lemans
Member
Member
Berichten: 157
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 12:39
Locatie: Riemst - Limburg /Toucy France

Re: Alfa 156 jtd motorwissel

za dec 09, 2017 22:08

Gisteren de injectoren vervangen door de exemplaren uit de 150k motor.
Minder gekletter maar de motor loopt nog steeds even onregelmatig. De andere injectoren hebben dus geen verbetering gebracht.
Gezien ik geen zicht wanneer de wagen uiteindelijk terug zou kunnen dienst doen heb ik besloten om mijn -enkele maanden geleden- afgedankte 156 Sportwagon een totale make-over te geven zodat die opnieuw zo'n 80,000 km kan dienen.

Ondertussen kan ik eens nadenken wat ik met de face-lift ga aanvangen.
De 156 face-lift is de mooiste en qua specificaties voor mij de perfecte berline.
Iemand al ooit geprobeerd om een facelift op een 156 van de eerste generatie te bouwen?
Dat lijkt me de perfecte wagen.
vroeger was een auto robuust en herstelbaar...wat later was hij robuust en moeilijk herstelbaar...nu is het rommel en onherstelbaar...ik word oud zeker?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Alfa 156 jtd motorwissel

di dec 12, 2017 14:59

...Iemand al ooit geprobeerd om een facelift op een 156 van de eerste generatie te bouwen?
Dat lijkt me de perfecte wagen.
Is al vaak gedaan in het verleden. Nodig (uit t hoofd): bumpers, achterklep, motorkap, voorschermen en lichten V+A. Ook de slotplaat met de vanger voor de klep moet overgezet worden.

Voorzijde heb ik binnenkort wat delen van op overschot trouwens... :wink:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Alfa 156 jtd motorwissel

di dec 12, 2017 22:26

Oude model kont vind ik eerlijk gezegd mooier... Ik zou dan alleen voor de nosejob gaan. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Lemans
Member
Member
Berichten: 157
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 12:39
Locatie: Riemst - Limburg /Toucy France

Re: Alfa 156 jtd motorwissel

wo dec 13, 2017 08:39


Is al vaak gedaan in het verleden.
Grtz,fRank
Schiterend!

Voorzijde heb ik binnenkort wat delen van op overschot trouwens... :wink:

Grtz,fRank
Goed om weten. :)
vroeger was een auto robuust en herstelbaar...wat later was hij robuust en moeilijk herstelbaar...nu is het rommel en onherstelbaar...ik word oud zeker?

Lemans
Member
Member
Berichten: 157
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 12:39
Locatie: Riemst - Limburg /Toucy France

Re: Alfa 156 jtd motorwissel

wo dec 13, 2017 08:43

Oude model kont vind ik eerlijk gezegd mooier... Ik zou dan alleen voor de nosejob gaan. :wink:
Niet alleen is het kont mooier maar deze geeft ook nog toegang naar de koffer met een sleutel.
Ook de rechter deur heeft nog de sleuteltoegang - welke bij de face-lift is verdwenen.
Nu, het zal wel de tendens zijn bij alle constructeurs zeker? Meer goedkope elektrische gadgets die het na een tijdje niet meer doen?
vroeger was een auto robuust en herstelbaar...wat later was hij robuust en moeilijk herstelbaar...nu is het rommel en onherstelbaar...ik word oud zeker?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Alfa 156 jtd motorwissel

wo dec 13, 2017 08:47

Achterzijde niet meenemen en alleen voorzijde aanpakken vind ik zoiets hebben van een ouwe schadebak die met nw model delen weer is opgebouwd...

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Lemans
Member
Member
Berichten: 157
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 12:39
Locatie: Riemst - Limburg /Toucy France

Re: Alfa 156 jtd motorwissel

wo dec 13, 2017 09:04

Achterzijde niet meenemen en alleen voorzijde aanpakken vind ik zoiets hebben van een ouwe schadebak die met nw model delen weer is opgebouwd...

Grtz,fRank
Daar heb je wel een punt maar voor mij telt functionaliteit iets zwaarder door. Ik wil echt wel de extra sleutels voor koffer en rechter deur.
vroeger was een auto robuust en herstelbaar...wat later was hij robuust en moeilijk herstelbaar...nu is het rommel en onherstelbaar...ik word oud zeker?

Terug naar “Algemene Technische vragen”