Volgens een bevriende monteur is het lager nog goed, ik twijfel een beetje om deze te vervangen aangezien rechts achter niet zo soepel rond draait als links. De vraag is alleen wel, hoe kan een wiellager tot deze klachten leiden?Ik heb eens een stuk gereden met spoorverbreders die op de naafgat niet ideaal zat vandaar..
Maar nu ik er aan denk!
Ik heb met mijn brera 2,4 jtdm ook eens een lichte dribbel of trilling achter gehad. Dat bleef lang aan, ik heb opeenvolgend banden, schijven, lagers, blokken 2x linksachter !(ivm met schuin afslijten) en nog een keer banden vervangen over een periode van ongeveer 60000 km
De achterbanden waren gecubbed tot 2 keer aan toe. Uitlijnen bij de 2e set banden bood de waarschijnlijke soelaas.
Wat ik wil zeggen is dat in mijn geval vermoedelijk door onjuiste uitlijnen (maar zou ook kunnen komen door lang stilstaan bij de vorige eigenaar, zelfs niet de juiste draagvermogen banden, daar zijn de 2,4s best gevoelig voor) de banden onregelmatig zijn afgesleten wat zijn weerslag heeft gehad op vermoedelijk schijven en lagers. Althans de lager links achter had lichte speling en de schijf was niet mooi vlak versleten.
Check iig goed hoe de slijtage is bij het vervangonderdeel.
Mijn vermoedens gaan wel uit naar een kapot wiellager, misschien deze dan maar vervangen.
Uitlijnen van de auto is gedaan op een andere set banden dan dat de auto nu op staat, zou de uitlijning zo danige invloed hebben dat met nieuwe banden zulke klachten ontstaan? Het is namelijk soms vrij hevig en soms een kleine trilling, het is dus ook niet constant.
Banden zijn Goodyear eagle F1 assymetric 3, 225/50/17 98Y XL.