phbeckers
Newbie
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: ma jun 26, 2017 11:35

Bandenadvies gevraagd

do sep 28, 2017 19:25

Hi,

Ik heb voor mijn Alfa gt junior 1600 (met 2l blok) mezelf een mooi setje kale, gerefurbishte 14" Maifrini Mille Miglia velgen aangeschaft maat 7jx14. Nu wilde ik hier nieuwe banden op leggen.

Ik zoek geen winterbanden (staat hij toch altijd in de stalling dan) maar weet verder niet of het handig/verstandig is om te gaan voor all-weathers of gewone zomerbanden. Verder ben ik meer een mooi weer rijden die wat sportiever rij (tis en blijft ene sportcoupe tenslotte) op de landweggetjes en provinciale wegen, maar zeker geen track use nodig heeft. Zat zelf aan de maat 195 60 14 te denken simpelweg omdat ik dat ooit op deze velg gezien heb en dat erg mooi vond staan. De lagere wang icm de breedte geeft het een mooie sportievere look. De auto is overigens 35mm verlaagd met een Eibach verenset.

Heeft iemand suggesties wat voor een merk(en) en type(s) band voor mij geschikt zouden kunnen zijn? Alle suggesties zijn welkom.

Alvast dank

Groeten, Peter

Gebruikersavatar
boessie
Member
Member
Berichten: 216
Lid geworden op: zo okt 27, 2013 21:49
Locatie: Overpelt, B
Contacteer: Facebook

Re: Bandenadvies gevraagd

do sep 28, 2017 20:21

Dag Peter

ik heb op mijn GTJunior met TS motor en verlaagd de Continental Premium Contact2 in de maat
195/65R14 liggen op verbrede stalen velgen (6,5x14).
Ben heel tevreden over de grip op zowel droog als nat wegdek (veel beter dan de oude Pirelli P600's
die er eerst op lagen). Of deze maat aanloopt op een 7x14 velg weet ik niet.

Groeten Gunther

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1720
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Bandenadvies gevraagd

do sep 28, 2017 20:38

Ik zou niet voor all-seasons gaan, zomerbanden doen het altijd beter tenzij het daadwerkelijk sneeuwt.

195 60 14 is wel een klote maat. Standaard voor 75, maar je vind er zo weinig fatsoenlijks in. Meeste sites/verkopers hebben maar 1 of 2 banden die niet chinees of Eco zijn. Alle echt sportieve banden zijn in 15" al bijna niet te krijgen, alles moet groot, groter, grootst tegenwoordig.

Dat gezegd hebbende, Vredestein sportrac 5 is een leuke keuze. Niet te duur maar wel prima grip.

phbeckers
Newbie
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: ma jun 26, 2017 11:35

Re: Bandenadvies gevraagd

zo okt 01, 2017 08:50

Dank jullie wel voor jullie reacties. Heb eens gekeken en ze klinken inderdaad als hele goede opties!

Het was me ook al opgevallen dat er idd veel eco-achtige banden waren, vandaar ook mijn vraag wat nu dan wel geschikt was voor mij. Ik ga kijken wat er voor een normale prijs te krijgen is.

Super!

Terug naar “Algemene Technische vragen”