Ik ben van plan om de kleppen te stellen en de klepseals van mijn 75 Twin Spark te vervangen. De motor tikt namelijk en verbruikt wat olie. Ik heb mij er aardig in verdiept dus ik weet redelijk hoe het proces in zijn werk gaat. Gereedschap om de klepveren te verwijderen zonder de kop te demonteren heb ik ook al gevonden. Mijn plan:
- Klepspeling controleren met voelermaat en alles noteren
- Nokkenassen demonteren? Lijkt mij dat dit noodzakelijk is om bij de klepstelplaatjes en klepveren te komen?
- Klepstelplaatjes opmeten met een micrometer
- De juiste klepstelplaatjes bestellen of uitwisselen tussen kleppen indien mogelijk
- Klepveren verwijderen met touw in de cilinder zodat de kleppen niet in de cilinders vallen.
- Klepseals vervangen
- Klepveren monteren
- Juiste klepstelplaatjes monteren
- Nokkenassen monteren
- Pakking kleppendeksel vervangen en alles monteren
Heeft iemand tips of opmerkingen mbt mijn plan? Of is het verstandiger om dit alles uit te besteden?
Verder ga ik ook mijn injectoren laten testen / reinigen / vervangen, aangezien er een benzinelucht aan mijn olie zit. Lijkt mij waarschijnlijk dat er een injector lekt waardoor er benzine in mijn olie lekt. Ruik na wat gas geven ook vaak een lichte benzinelucht in de auto en de uitlaatgassen ruiken ook nog naar benzine. Daarna ook de verdelerkapjes en rotors van de ontsteking vervangen aangezien die wat corrosie vertonen.
Maar ik hoor graag van iemand die ervaring of verstand heeft van dit alles Alvast bedankt!