Gebruikersavatar
Firedriver
Full Member
Full Member
Berichten: 402
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:13
Locatie: Tongeren - Belgie

Re: AR 156 SW 19 JTD van 2001 - start maar slaat niet aan

ma aug 07, 2017 14:08

Hey Engine & anderen,
In de week zal ik bij die mensen binnenspringen, vindt het raar van mijn OBD toestel dat hij de foutcode niet kan weergeven via display
maar via live data kan ik andere gegevens lezen zoals zijn motortemperatuur 215 graden wat ik toch niet normaal is bij koude motor ook als de stekker losgekoppeld is van de temperatuursensor, einde van de week heb ik een interface OBD voor Italiaanse merken en hoop ik dat deze foutcode wel op mijn laptop kan lezen, maar ik zal zo wie zo één van zijn retourleidingen losmaken en starten en kijken of er genoeg uitspuit.
HD Brandstofpomprelais moet ik nog nakijken, zou ergens in de buurt van de batterij zijn.
Komt wel in orde, gewoon blijven zoeken en kalm blijven hé, mensen kunnen zich voorlopig behelpen met een andere wagen.

Dikke gr.
Jantje

Gebruikersavatar
Firedriver
Full Member
Full Member
Berichten: 402
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:13
Locatie: Tongeren - Belgie

Re: AR 156 SW 19 JTD van 2001 - start maar slaat niet aan

za aug 12, 2017 08:05

Dag samen,
Stand van zaken.
Wanneer ik via zijn luchtinlaat met remreiniger inspuit draait zijn motor, dus zijn Distributie zou normaal juist staan.
Klep van de luchtmassameter is open, dacht dat deze normaal toe moet zijn bij koude motor als ik juist ben.
Mijn scanner geeft via zijn live data een vraagteken langs zijn temperatuurwaarde idem voor zijn FUEL ( brandstofsysteem).
Ik vermoed dat de inspuiting uitgeschakeld is omwille van een te hoge temperatuurwaarde dat mijn scanner aangeeft.('t is maar mijn theorie)
Via zijn retourleiding spuit ook brandstof uit wanneer deze leiding va de injector is losgetrokken.
Eigenaar gaat begin volgende week een nieuwe koelvloeistofsensor vervangen, en dan maar hopen, komt wel in orde.

Dikke gr.
Jantje

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6833
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: AR 156 SW 19 JTD van 2001 - start maar slaat niet aan

za aug 12, 2017 14:04

Bij mijn jtd project kreeg ik de motor de eerste keer niet aan het lopen doordat er enkele stekkers verkeerd aangesloten zaten. De stekkers passen op verschillende sensoren.. Wellicht een stekker omgewisseld? Zou met die van de temperatuursensor beginnen. Als je daar de stekker loshaalt zou de aangegeven waarde ook moeten veranderen lijkt mij.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Firedriver
Full Member
Full Member
Berichten: 402
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:13
Locatie: Tongeren - Belgie

Re: AR 156 SW 19 JTD van 2001 - start maar slaat niet aan

ma aug 14, 2017 12:50

Hey
Wanner ik de stekker van die sensor loskoppelt meet ik dezelfde waarde van 215 graden, dus ik vermoed dat de temperatuursensor
de oorzaak is, morgen gaan ze deze sensor halen.
Dikke gr.
Jantje

Italman
Member
Member
Berichten: 158
Lid geworden op: do mar 10, 2011 08:54

Re: AR 156 SW 19 JTD van 2001 - start maar slaat niet aan

ma aug 14, 2017 15:53

Tenzij de stekker van de temperatuursensor op een andere sensor met andere weerstandswaardes zit.

Dan kan het zijn natuurlijk dat die 215° blijft aangeven.

Welke stekker dan op de temperatuursensor zit is natuurlijk een volgende vraag als het zo is :P

Ik volg het verhaal! :wink:

Gebruikersavatar
Firedriver
Full Member
Full Member
Berichten: 402
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:13
Locatie: Tongeren - Belgie

Re: AR 156 SW 19 JTD van 2001 - start maar slaat niet aan

di aug 15, 2017 12:14

Hey Italman .

Betreft de sensor aan de rechterkant wanneer je voor de wagen staat ter hoogte van de koelslangen als ik juist ben.
Zie maar één stekker en in principe heb je nooit dezelfde stekkers, ze zijn altijd verschillend van elkaar zodat je daarmee niet kan vergissen, maar het kan.
Zal die eigenaar eens bellen of hij deze onderdeel al heeft.

Dikke gr.
Jantje

Gebruikersavatar
Firedriver
Full Member
Full Member
Berichten: 402
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:13
Locatie: Tongeren - Belgie

Re: AR 156 SW 19 JTD van 2001 - start maar slaat niet aan

za aug 19, 2017 17:58

Dag samen,
Mensen zijn deze sensor nog niet gaan halen.
Via een interface (zie foto)heb ik zijn foutcode onderschept, contact aan bij niet draaiende motor.
Via die andere afbeeldingen kan je de foutcode lezen, maar gok toch op zijn koelwatersensor t.h.v. zijn thermostaat.
Als ik juist ben heeft deze 4 pinnen, 2 voor melding motorverhitting en 2 voor brandstofinspuiting.
Dus wacht ik maar tot de eigenaar deze sensor heeft.
Hopend met deze info informatie te krijgen, weet niet of deze pas start als je zijn koppelingspedaal induwt, bij en 159 is dat wel.

Dikke gr.
Jantje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Firedriver
Full Member
Full Member
Berichten: 402
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:13
Locatie: Tongeren - Belgie

Re: AR 156 SW 19 JTD van 2001 - start maar slaat niet aan

vr sep 01, 2017 12:41

Dag samen,
Eigenaar is die sensor nog niet gaan halen.
Een goede collega van mij zei om de stekker van de olietemperatuursensor uit te trekken en kijken of de waarde van die 215 graden wegvalt, maar ja, elektronica is soms gokken en meten is weten hé.
Dus afwachten maar.
Groetjes Jantje

Terug naar “Algemene Technische vragen”