De motor van mijn alfetta loopt erg mooi.
Koude start is nooit echt een probleem geweest, al is het de eerste nord waarbij ik wel altijd de choke moet gebruiken.
Starten met een hete motor is altijd een probleem geweest. Ik heb al heel wat gedaan om dit te verbeteren en er is ook daadwerkelijk flinke verbetering. Nu start de motor wel als hij warm is maar moet ik nog steeds langer doorstarten dan ik gewend ben van voorgaande nordjes (5 sec ofzo). Als hij loopt is het echt een naaimachientje zo mooi loopt hij.
Wat is al gedaan:
- elektr marelli voorzien van nieuwe rotor en kap
- nieuwe ngk bougies
- nieuwe koperen bougiekabels met 1kohm weerstandskappen (alfa schreef voor 1,5kohm)
- bobine doorgemeten en goed bevonden.
- De dellorto's zijn voorzien van verse pakkingset. (acc pomp membramen waren keihard)
- inlaatrubbers vernieuwd
- ontsteking stationair perfect op tijd en vervroeging reageert bij gas geven.
- carbs perfect afgesteld. Acceleratieopbrengst, synchroon en CO per cilinder.
- nieuwe benzineslangen en mech pomp.
Ik geloof dat ik in de beginfase ook de massakabel aan het blok al heb vervangen, maar dat check ik nog even.
En toch......koude start moet met choke en start met warme motor blijft moeizamer dan ik wil. Maar wel lopen en accelereren als de beste.
Wat kan ik nog doen/controleren?
Ik neig naar ontsteking vervangen....maar wil dan eerst zeker zijn dat het daar ook in zit.
Er zit een condensator op /aan de ontstekingsmodule van marelli. Kan ik daar nog wat mee/aan meten?
tips zijn welkom!