Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1720
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: helluppie, max 5000 rpm ( vaak zelfs minder)

di jun 20, 2017 19:44

Hahaha ja toch apart dat het eigenlijk maar zo iets lulligs was. Zul je net zien. Maar wel kenmerkend dat een garage toch maar klakkeloos onderdelen vervangt. Zie je best vaak, gewoon vervangen zonder een juiste diagnose en controle van de componenten. Maar goed dat het een garantiegeval is! Veel plezier met de auto verder!

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8824
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: helluppie, max 5000 rpm ( vaak zelfs minder)

di jun 20, 2017 20:34

Toch zou ik verwachten dat je dit met een diagnosetester kunt vinden. Maar ja, wie ben ik?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: helluppie, max 5000 rpm ( vaak zelfs minder)

di jun 20, 2017 20:57

Mooi dat het is opgelost, en mooi dat je de oplossing post.
Altijd leuk om te horen.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
swdriver
Member
Member
Berichten: 161
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 06:50
Locatie: Lelystad
Contacteer: Website

Re: helluppie, max 5000 rpm ( vaak zelfs minder)

di jun 20, 2017 20:58

Het feit dat ze klakkeloos dingen gingen vervangen kan ik best zelf debet aan zijn. Ik had natuurlijk zelf al wat onderzoek verricht en wist goed te beredeneren waarom mijn gedachtes logisch waren. Ik heb me redelijk enthousiast, misschien zelfs dominant, als terzake kundig gepresenteerd. Ik vind het hun eerder sieren dat ze mijn ideeën serieus hebben overwogen en zelfs geprobeerd.

En zoiets lulligs, ik vind het puur toeval dat je zulks opvalt als je het type auto niet door en door kent. Dat je dan tot de conclusie komt dat een stuk kunststof aar wellicht onhandig zit of zelfs niet hoort.

Ik ben in ieder geval tevreden met het resultaat en het feit dat de garage er zoveel aan gelegen was de auto alsnog goed te krijgen. Kijk ik nl achteraf in de garantievoorwaarden, dan staat dat alleen het blok, kop en alles wat daar IN zit onder de garantie valt (en de v-bak). Maar met die bewering hadden ze ook niet bij mij aan moeten komen want dan had ik juridisch gehakt van ze gemaakt (bv het simpele feit consumentenbeschermingsrecht en het niet ter hand stellen van beperkende voorwaarden vóórdat de koop gesloten werd). Maar gelukkig, het is geen moment ter sprake gekomen dat het wel eens geen garantie kon zijn.
Lidnr 5052
156 SW 2,5 V6 Q-system
33 1,3 Blue 1989
33 1,5 1985 (eigenlijk 1983)
mijn project
Verleden: 156 2,4 JTD sw, 155TD, 146 1,4 ts, 2 maal 33 1,7 ie (en wat non-Alfa's)

Terug naar “Algemene Technische vragen”