crimson
Newbie
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: ma jun 08, 2009 10:29
Locatie: Bergen (NH)

Trekhaak op spider, giulia en GT 105

wo jun 14, 2017 17:12

Het is vast vloeken in de kerk, maar toch doe ik het... 8)

Heeft iemand of zijn er spiders van het type 1,2,3 en 4 voorzien van een trekhaak?

Ik overweeg een trekhaak (voor zover überhaupt mogelijk) en alleen voor op vakantie. Kamperen met de Duetto gaat prima, maar "iets" meer spullen zou ideaal zijn. Niet om een caravan te trekken, maar voor een kleine bagagewagen met b.v. 2 kleine vouwfiets of zoiets dergelijks.

Wie durft ;-)

Johan
Laatst gewijzigd door crimson op wo jun 14, 2017 23:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Het meervoud van lef is leven

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Trekhaak op spider 1,2,3 en/of 4

wo jun 14, 2017 21:27

Het kan zeker en het is eerder gedaan. Maar of je dat wil is wat anders.

De kont van zo'n Spider is constructief hetzelfde als bij een Giulia Super. Voorbij de achteras zijn er geen stevige balken. Alleen maar dun en vlak plaatwerk. Als je wil kun je overal een trekhaak aan vast maken, maar om die reden kun je er niet veel gewicht aan hangen....

Misschien past een Giulia-trekhaak er zo onder? Veel verschil kan het niet zijn. Maar ik zou er geen gaten voor in de bodem van een Duetto willen boren en het ziet er niet uit (is mijn persoonlijke mening).
Kun je de extra bagage niet vooruit laten sturen? Dat zou ik dan liever doen :mrgreen: .

Bekende Spider met trekhaak staat uitgebreid in KB # 36. Ben Hendriks is er met caravan ver mee op reis geweest. Maar de kont van die Spider is toen wel flink naar beneden geknakt.

.

Afbeelding


.

crimson
Newbie
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: ma jun 08, 2009 10:29
Locatie: Bergen (NH)

Re: Trekhaak op spider 1,2,3 en/of 4

wo jun 14, 2017 23:04

Bedankt voor je reactie. Als gezegd, geen caravan. Maar een (relatief) lichte bagage aanhanger. Kamperen en vooruit sturen van bagage klinkt niet ideaal. Maar een Duetto met trekhaak is dat natuurlijk ook niet, bovendien kwestie van smaak en comfort. Juist de combi van kamperen met de spider is zo leuk.

Maar met een spider 2, wellicht met het aanbrengen van versteviging/verbinding met de structuur voor de achteras zijn er wellicht mogelijkheden?

Ik hoop dat er nog meer voorbeelden zijn.

Johan
Het meervoud van lef is leven

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

Re: Trekhaak op spider 1,2,3 en/of 4

wo jun 14, 2017 23:27

De Amerikaanse Spiders hebben, vanwege die dikke en zware bumpers, een extra versteviging in het deel achter de achteras. Mogelijk daar eens kijken hoe ze dat gedaan hebben?

crimson
Newbie
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: ma jun 08, 2009 10:29
Locatie: Bergen (NH)

Re: Trekhaak op spider 1,2,3 en/of 4

wo jun 14, 2017 23:43

Kijk daar hebben we wat aan. Ik noem specifiek een spider, maar het geldt natuurlijk ook voor giulia's en GT's. Ik zal topic naam even veranderen.

Wie heeft er een trekhaak onder/achter zijn 105? Wat zijn de ervaringen?

Iemand een US coda tronca met verstevigingsbalk? Dan zou ik heel graag een foto hiervan zien ;-). :oops:
Het meervoud van lef is leven

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1156
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

Re: Trekhaak op spider, giulia en GT 105

do jun 15, 2017 11:40

Heb nog wel een trekhaak liggen

Terug naar “Algemene Technische vragen”