Haje66
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo jan 08, 2017 17:10

Giulia software update 6116

za jun 03, 2017 20:42

Ik kreeg vandaag een brief van FCA dat ik zo spoedig mogelijk een update om de boordsystemen te optimaliseren de auto naar de dealer moet.
Heeft iemand een idee welke issues met deze update worden verholpen ?

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Giulia software update 6116

za jun 03, 2017 20:44

Ik denk dat je dat gewoon aan de dealer moet vragen, die krijgen als het goed is informatie van de importeur over die update

Gebruikersavatar
Bertjegta
Member
Member
Berichten: 112
Lid geworden op: do okt 16, 2014 13:32
Locatie: Overijssels Vechtdal

Re: Giulia software update 6116

za jun 03, 2017 22:09

Als je even op google zoekt op 'Alfa Romeo software update 6116' kun je wat info ophalen. Wordt er niet al te vrolijk van, sommige auto's ondergaan dit niet probleemloos...... #-o #-o
I am an Italian. We don't call the cops, we call family.

Haje66
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo jan 08, 2017 17:10

Re: Giulia software update 6116

zo jun 04, 2017 20:48

Ik zag de "recensies" van de update. Ik zal me erop voorbereiden dat dit niet in 1 dag klaar is. Bedankt voor de info :(

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1190
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

Re: Giulia software update 6116

zo jun 04, 2017 21:45

Citaat van: MacGeek
Since there's a lot of interest in the matter, I thought I'd explain briefly what's up.

Alfa Romeo recently issued three Service Campaigns for the Giulia, for all engine options. Campaign 6116 is for the 2.2 diesel, 6117 is for the Quadrifoglio, and 6118 is for the 2.0 petrol.

So, what's up? Should I freak out? Do I go camp in front of the dealer right now?
Don't worry. Think of Campaigns 6116, 6117 and 6118 as "Giulia Service Pack 1": The bulk consists of software updates, for many of the control units in the car, plus a few physical checks. All owners of affected cars will be notified by mail.

I can't wait for that, the suspense is killing me! Tell me right now!
If you have a 2.2 diesel, you're affected if your chassis number ranges from 7510665 to 7539942. The affected chassis numbers for the Quadrifoglio are between 7510677 and 7537597, while the 2.0 petrols included in the campaign range from 7510836 to 7537599.

What's in them?
The three Campaigns are mostly identical, just some physical checks are specific to one of the engine options. Keep in mind that just because your car is affected, it doesn't necessarily mean you need all the updates/operation I'm going to list here. The dealer will be able to tell, by entering your chassis number in their system, what exactly applies to your specific Giulia. Here's the details.


Physical Operations
Check torque settings of front differential mounting bolts (Q4 versions only)
Replace side mirror caps (some very early cars exhibited paint adhesion issues: rather than just repaint, all mirrors coming from the same production lot will be completely replaced)
Check torque setting of upper catalytic converter mounting bolts (2.0 petrol only)
Check positioning of electrical cabling behind offside front wing (Quadrifoglio only)
Check positioning of high pressure pump connector (Quadrifoglio only)
Check position of coolant level sensor (Quadrifoglio only)
Check for interference between A/C circuit quick connector and coolant pipe (Quadrifoglio only)
Software Updates (applies to all three campaigns, unless specified)
Electronic Steering Lock Module
Body Computer Module
RF module (controls keyless entry/start and TPMS)
Brake System Module
Instrument Cluster Module
Chassis Domain Control Module (cars with active suspension, option code SDD)
Adaptive Cruise Control Module
Front Camera Module (for LDW/FCW/Auto High Beams - on some very early cars the module will need to be replaced, rather than just reflashed)
HVAC Module
Electronic Power Steering Module
Park Assist Module
Engine Control Module(s)
Transmission Control Module (only on 2.2 JTD and Quadrifoglio)
Infotainment Module
Sat Nav map update
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Haje66
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo jan 08, 2017 17:10

Re: Giulia software update 6116

ma jun 05, 2017 09:46

Auto dag kwijt zag ik. Vervelend voor mij want in de provincie Groningen is dus geen dealer :roll:

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Giulia software update 6116

ma jun 05, 2017 22:39

Hmmm, collega van mij had zulks een noodzakelijk want garantie etc verhaal service updateje met zn vorige astra diesel, ding heeft daarna nooit meer goed en vlekkeloos gereden... #-o

Terugzetten op oude software kon niet meer schijnbaar.

Hoop voor je dat dit beter afloopt.... [-o<

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Haje66
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo jan 08, 2017 17:10

Re: Giulia software update 6116

di jun 06, 2017 09:49

Dealer gebeld, geeft aan dat het wel even duurt maar dat ze nog geen problemen hebben gehad. Geeft in ieder geval wat hoop :).
Helaas, mijn auto was niet te vinden in de database zowel niet op basis van kenteken als ook niet op basis van serienummer. Heb ik weer denk ik dan altijd maar aan de andere kant, ik ben blij dat ik er nu achter kom en niet als ik onverhoopt ergens in het buitenland met pech sta.

Gebruikersavatar
jan-willem
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 16:45
Contacteer: Website

Re: Giulia software update 6116

do jun 15, 2017 13:35

Update gehad aan onze giulia, geen problemen ondervonden nadien.
Ja hij was wel een dag in de garage...... maar dat heb ik niet ondervonden als storend.
Non commettere errori tra la mia personalità e il mio atteggiamento .
La mia personalità è quello che sono , e la mia houdng dipende da chi sei .

Gebruikersavatar
joy
Full Member
Full Member
Berichten: 334
Lid geworden op: za jun 18, 2005 19:41

Re: Giulia software update 6116

zo jun 18, 2017 17:15

Dit zijn toch issues die bij elk merk spelen? Niets om bang voor te zijn. Gaat er wel eens iets mis? Jawel maar wordt dan gewoon onder garantie weer hersteld. Dat een auto nooit weer zo loopt/aanvoelt als voorheen lijkt mij een broodje aap verhaal zeker bij zulke nieuwe auto's.

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Giulia software update 6116

zo jun 18, 2017 18:12

Heel normaal dat er nog kinderziektes boven komen die opgelost moeten worden. beter dat ze nu netjes al die puntjes nakijken dan dat je straks langs de kant van de weg ermee staat

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Giulia software update 6116

zo jun 18, 2017 20:39

Dit zijn toch issues die bij elk merk spelen? Niets om bang voor te zijn. Gaat er wel eens iets mis? Jawel maar wordt dan gewoon onder garantie weer hersteld. Dat een auto nooit weer zo loopt/aanvoelt als voorheen lijkt mij een broodje aap verhaal zeker bij zulke nieuwe auto's.

Reken maar dat dit wel voor komt bij bepaalde fabrikanten, vooral bij Opel bleek dit vorig jaar aan de hand. Toen nét bekand was geworden dat VAG betrapt was met hun sjoemelsoftware, moesten er opeens een hoop Opels terug voor een softwareupdate. Importeur en dealers deden er schimmig onder, totdat een slimme journalist zijn Zafira op de rollenbank zette vlak voor de update en dan wederom deed ná de update. En daar kwamen toch wel wat andere cijfers qua prestaties en uitstoot uit. :-) En ik kan me niet voorstellen dat Opel de enige is geweest...

Maar issues en updates horen inderdaad bij ieder merk, vind ik zelfs een goede zaak m.b.t. aftersales/service. Je koopt toch een product van 50K ofzo, mag je dan best verwachten dat hij de eerste jaren tenminste wat updates krijgt. Zo werkt het toch ook op de laptop/pc/tablet/telefoon? En of die computer c.q. processor nou in je kantoor staat of in je auto zit moet dan eigenlijk niks uitmaken.


EDIT: Verhaaltje over de Zafira: https://www.autoblog.nl/nieuws/opel-dea ... -aan-83724


en: http://nos.nl/artikel/2081213-belgische ... e-aan.html

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Haje66
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo jan 08, 2017 17:10

Re: Giulia software update 6116

zo jul 02, 2017 09:53

Afspraak is op 17 juli. Gelijk aan de 20.000 km. Dealer heeft helaas geen vervangende Giulia maar garandeerde dat een Fiat 500 voor een dagje ook erg leuk kan zijn. Ik ben blij te lezen dat er goede update-ervaringen zijn, niet dat ik me zorgen maakte maar geeft wel eenbeter gevoel. Update is een week voor vakantie en 1,5 week voordat ze terug gaat naar haar geboortegrond.

Haje66
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo jan 08, 2017 17:10

Re: Giulia software update 6116

vr jul 21, 2017 11:45

Auto heeft de update gekregen, is prima verlopen en de leenauto, een Fiat 500, was ook best grappig voor een dagje. De update zorgt voor een kleine verandering in de lay-out van het navigatiesysteem en verder eigenlijk geen verschil. Ben zeer tevreden over de afhandeling, klein verschil met de Audi dealer (ik had hiervoor een Audi A3), die maakte de auto van binnen en van buiten schoon en nu was de auto alleen afgespoeld.
Op naar de volgende 20.000, met een glimlach !

Frankie D
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: zo dec 10, 2017 12:50

Re: Giulia software update 6116

wo dec 13, 2017 08:12

Dag allen,

Wij hebben een week geleden onze Giulia 2.0T benzine 200pk binnen gebracht bij Dealer voor eerste onderhoud en hij zij ons van er moet nog een update gebeuren, ik vermoed die 6116 ofzo. Ze zijn er nu al 5 dagen aan bezig en dit lukt niet volledig, de wagen zit blijkbaar vast met de handrem die niet meer wil lossen.
Men verteld me dat er iets is fout gegaan in de software tijdens die update en ik voel zo aan dat ze niet bij machte zijn dit op te lossen daar.
Ze hebben contact met Alfa en Fiat hierover maar er komt tot op heden niks uit de bus.
Is er nog iemand die dit voorhad of die ons een tip kan geven of een oplossing voorstellen aub.

Ik hoor het graag,

Terug naar “Algemene Technische vragen”