wo dec 07, 2016 16:51
1 Bar in de band is RUIM voldoende om deze geniale contraptie (de "pers" versie) perfect te laten werken en een Berlina met nieuwe remleidingen op de achteras en nieuw rvs reservoir (en dus écht leeg systeem) binnen een kwartiertje in m'n uppie helemaal op punt te zetten.
Rekening mee houden dat als je een te hoge druk gebruikt, je ten eerste kans loopt op ploffende leidingen / doppen (met bijbehorende zooi) en ten tweede dat het dan veel te woest gaat... waardoor luchtbelletjes uit elkaar vallen in vele, VELE, zeer veel kleinere belletjes die je moeilijk weg krijgt tenzij je genoeg "flow" door het systeem zet (noem het spoelen).
Het kan ook geen kwaad om het te laten bezinken zodat microbelletjes zich weer aaneen kunnen sluiten tot grotere bellen die je weer wel weg krijgt. Dus... nachtje laten "chambreren" kan geen kwaad... en dan de volgende dag nog even kort spoelen.
Ook een heel systeem verversen is appeltje-eitje... eerst met leeg (Eezibleed) reservoir het remsysteem BIJNA leegblazen (alléén lucht dus)... net op tijd stoppen zodat je geen lucht in de leidingen blaast... dan de Eezibleed vullen met verse olie... en dan verder doorspoelen, Kost op die manier de minste olie en is zeer efficiënt.
Als het systeem, mits juist toegepast, lucht blijft blazen is er iets anders aan de hand. Kan van alles zijn maar als je alles volgens het boekje doet komt er geen nieuwe lucht in.
De achterklauwen van een TA zouden idd een probleem kunnen zijn vanwege die fantastische positie van de nippels maar daar kun je nauwelijks een Eezibleed de schuld van geven.
Tot zo ver mijn 0.02 Gunson cents.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...