Gaat om een 2.0 8v twinspark in een 75
Bij constante snelheid bokt de auto behoorlijk tussen de 2000 en 2500 toeren. Daarboven niks aan de hand, daaronder ook niet. Bij accelereren, heel zoetjes of vol gas, dan is er ook niks aan de hand in dat toerengebied.
Als de auto bokt, dan remt ie ook niet af ofzo, en als je gas loslaat of gas geeft is het ook weg.
Auto houd dus niet in, het is echt bokken, en heel behoorlijk. Voelt alsof een auto die bijna afslaat. Of de auto warm of koud is maakt niet uit.
Overigens stationair voel je auto ook best wel trillen, toerental blijft wel stabiel net onder de 1000.
Natuurlijk is de simpelste oplossing dat toerengebied niet te gebruiken maar dat is net waar je in terecht komt als 80 tot 100 in zn 5 rijd.
Wat is er al gedaan?
Bougiekabels en bougies zijn 2 maanden oud. Zijn wel de slechte Bosch kabels, maar 2 maanden moeten ze toch wel meegaan denk ik.
Gasklep goed schoongemaakt.
Vacuumslangetjes nagelopen zover ik kon zien en eentje vervangen.
Flesje injectorreiniger in de tank.
Ik vermoed misschien de motorsteunen, die zijn niet zo fris. Maar dan vindt ik het alleen bokken bij die toerentallen wel gek. Ontsteking lijkt me eigenlijk ook niet en de brandstofvoorziening ook niet omdat ie wel lekker doorpakt en prima rijd bij elk ander toerental.
Kan het toch in de onsteking zitten? of ergens valse lucht? misschien de MAF? of toch die steunen?
Bij voorbaat dank!