burgie
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo aug 10, 2016 10:04

Selespeed alfa 147 probleem

zo sep 04, 2016 11:29

Hallo, sinds enkele weken ben ik in het bezit van een alfa 147 met selespeed en tot vrijdag niets aan de hand. De accumulator is voor onov. 1 jaar vervangen. Wat is nu het probleem:

Vrijdag parkeer ik de auto en bij terugkomst wil de selespeed niet meer in de 1/2 of de achteruit. In de achteruit hoor je helemaal niets klikken en de de 1 hoor je een klik die behoorlijk van geluid is en volgens mij erger dan normaal. Gisteren kon ik hem wel in de 2 krijgen maar voor de rest niets. Bij een poging van in de versnelling zetten hoor je dat de motor heel even iets meer toeren geeft en weer terugvalt op stationair. Ik krijg geen foutmelding te zien in de display alleen bij op contact zetten gaat het oranje lampje enkele seconden flikkeren. Oliepijl is max bij openen van de deur hoor je de pomp die de druk aan het opbouwen is.
Ik heb al zitten zoeken op internet maar ben tot nu toe nergens dit probleem tegen gekomen zonder dat er een dashboard melding is.

Gr. Tonny

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Selespeed alfa 147 probleem

di sep 06, 2016 12:46

Systeem opnieuw "inleren" bij de dealer/met de dealer software/testkast. Schakelrobot kan zijn "nulpunt/vertrekpunt" niet goed vinden. Moet ééns in de zoveel tijd met Selespeeds. Ik weet niet of je met die procedure bekend bent: het systeem wordt dan gereset en de schakelrobot weet weer waar 'ie is/moet zijn.

En jij verwacht toch zeker geen adequate info van je dashboard ?? :mrgreen:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

burgie
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo aug 10, 2016 10:04

Re: Selespeed alfa 147 probleem

di sep 06, 2016 21:16

Systeem opnieuw "inleren" bij de dealer/met de dealer software/testkast. Schakelrobot kan zijn "nulpunt/vertrekpunt" niet goed vinden. Moet ééns in de zoveel tijd met Selespeeds. Ik weet niet of je met die procedure bekend bent: het systeem wordt dan gereset en de schakelrobot weet weer waar 'ie is/moet zijn.

En jij verwacht toch zeker geen adequate info van je dashboard ?? :mrgreen:
Dank je voor je reactie en uitleg:thumbs:

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

Re: Selespeed alfa 147 probleem

wo sep 07, 2016 20:28

Tonnie,

Ik had de zelfde klachten, na lang zoeken kwam ik erachter dat er een stekkerverbinding niet goed contact maakte (corrosie).
Bij mijn auto (156) zit de stekker tussen motor en accu. Het is een grote stekker (20-30 polig).

Die even een aantal keer uit en inelkaar schuiven zou al resultaat moeten geven.

Vr gr Stan
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

Terug naar “Algemene Technische vragen”