McMikeS
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do jun 09, 2016 21:28

Blue&me / Navigatie

wo jun 15, 2016 20:36

Hallo Alfisten,

Sinds enkele weken mag ik mij de gelukkige eigenaar van een Giulietta noemen!
Ik ben erg blij met de auto, heb echter wat hindernissen ivm de taal.
Het is een uit België geïmporteerde auto waar alles op het scherm Nederlands in te stellen is.
Nu is alleen de stem van de navigatie (NAVTEQ 2012) Frans, ook als ik probeer mijn telefoon via bluetooth te verbinden spreekt een Franse dame me toe.
Het tot stand brengen van een bluetooth verbinding is tot op heden ook nog niet gelukt, ik gebruik een Nokia Lumia 930 maar neem aan dat de telefoon geen verschil maakt?
Mijn vragen aan jullie
Hoe kan ik de dame in het dashbord Nederlands leren (moet hier nieuwe navigatie software voor aangeschaft worden?) en kan iemand mij vertellen hoe ik mijn telefoon kan verbinden via blue&me?

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Mike

Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 862
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:18

Re: Blue&me / Navigatie

vr jun 17, 2016 18:17

Even google'n, heeft mij destijds geholpen aan een Blue & Me download bestandje en een beschrijving.

Exact weet ik het niet meer maar je zet het bestandje voor de NL taal op een USB stick, vervolgens de USB inpluggen in de auto.
Als ik mij niet vergis heb ik dat bestandje en uitleg via de officiële Fiat site gevonden.

Je kan natuurlijk ook even langs een dealer gaan.
Suc6
Transaxle loos!

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6692
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: Blue&me / Navigatie

vr jun 17, 2016 21:44

Voor Blue&Me is inderdaad een complete site opgetogen.
Hier kun je tevens met diezelfde USB-stick checken welke updates er beschikbaar zijn voor je auto.

Beste is om de gebruiksaanwijzing van Blue&Me te lezen (bij de autopapieren?) of de site door te lezen.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3649
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: Blue&me / Navigatie

za jun 18, 2016 08:56

http://www.blueandme.net/resources/down ... ex_en.html

Op de bovenstaande link klikken , selecteer : "Nederlands" en het bestandje wordt automatisch gedownload op je pc..
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Terug naar “Algemene Technische vragen”