Gerben
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: do sep 08, 2005 23:23
Contacteer: Website

Kachelmotor Alfa 90

ma mar 14, 2016 00:42

Hallo,

Wie kan mij vertellen of een kachel motor van een Alfa 90 hetzelfde is als van als van een Alfa 75?
Zijn deze dus uitwisselbaar?

Ik hoor het graag
Gas is alles,remmen voor noodgevallen

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: Kachelmotor Alfa 90

ma mar 14, 2016 10:02

Motor is gewoon hetzelfde, ook van Alfetta en Giulietta. Enige wat eventueel kan afwijken zijn de schoepen, maar die kan je zo overzetten.

Ik neem overigens aan dat je de motor wilt vervangen vanwege de lagers? Het is vrij eenvoudig om dat te reviseren en dan heb je er waarschijnlijk langer lol van dan wanneer je 'm vervangt door een tweedehands. Door kogellagertjes te gebruiken wordt de motor zelfs beter dan nieuw.

Gebruikersavatar
Frits
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: do feb 10, 2005 21:54
Locatie: Delft
Contacteer: Website

Re: Kachelmotor Alfa 90

ma mar 14, 2016 11:17

Motor is gewoon hetzelfde, ook van Alfetta en Giulietta. Enige wat eventueel kan afwijken zijn de schoepen, maar die kan je zo overzetten.

Ik neem overigens aan dat je de motor wilt vervangen vanwege de lagers? Het is vrij eenvoudig om dat te reviseren en dan heb je er waarschijnlijk langer lol van dan wanneer je 'm vervangt door een tweedehands. Door kogellagertjes te gebruiken wordt de motor zelfs beter dan nieuw.
hmmm, beter dan nieuw, dan komt er dus lucht uit als je de stand op maximaal zet.... ik denk dat ik komende winter eens langs kom voor wat tips en trucs :wink:
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Gerben
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: do sep 08, 2005 23:23
Contacteer: Website

Re: Kachelmotor Alfa 90

ma mar 14, 2016 20:37

Bedankt voor je reactie,

Ik ga de motor vervangen, de oude heeft vast gestaan en is verbrand, draaide ook al een tijdje niet lekker.

Gr Gerben
Gas is alles,remmen voor noodgevallen

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: Kachelmotor Alfa 90

di mar 15, 2016 11:45

Preventief lagers van de nieuwe vervangen dan?

Terug naar “Algemene Technische vragen”