ma feb 22, 2016 21:57
Ja, elke mechanische brandstofpomp heeft klepjes, die zijn namelijk noodzakelijk voor de werking.
Deze schijnen te kunnen gaan lekken met terugstromen tot gevolg. Oplossing is de pomp vervangen.
Bij de Bertone had ik ook startproblemen na een tijd staan. Een nieuwe pomp hielp wel iets, maar het bleef lastig. Ander probleem is namelijk dat de benzine uit de carburateurs verdampt (die kan niet terugstromen overigens, leiding zit bovenop). Bij starten moet je dus eerst de vlotterkamers weer volpompen en dat duurt even. Naar idee van een forumlid heb ik een pompbal (zo eentje voor een buitenboordmotor van een bootje) in de leiding tussen pomp en filter/drukregelaar gezet. Nu pomp ik eerst de carburateurs vol en start dan pas, dan slaat hij snel aan.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS