Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: Rommelen aan van alles op een 33.

vr feb 16, 2018 17:02

Nog een nadeel van csc is dat spruitstuk nog lager komt, met mijn verlaagde 33 was dat extreem weinig bodemspeling
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

dojrn
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di nov 25, 2014 13:20

Re: Rommelen aan van alles op een 33.

wo mar 07, 2018 12:29

Vorige week was het nieuwe stukje eindelijk binnen. Scheen met wat gewrik te passen maar vorm was niet helemaal lekker.
Dus bij de garage starten ze de auto.
Nieuwe uitlaat nog lekker dan de oude -_-; Geen las was dicht.

Alsnog de CSC besteld, gaat ook weer even duren maar van die ga ik er gewoon van uit dat het past en gasdicht is..

dojrn
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di nov 25, 2014 13:20

Re: Rommelen aan van alles op een 33.

ma feb 18, 2019 16:22

Hey hallo daar weer!

Oh wow, heb dit topic achter gelaten op een hangende APK.. Die is gelukt en verloopt ondertussen alweer bijna.
Het is niet het CSC voorpijp geworden, die had ik wel besteld in eerste instantie maar de levertijd was toendertijd iets van een week of 6 en dat werd me ff te gek.

Heb uiteindelijk geleerd dat Duitsers dat een 'Hosenrohr' noemen en toen was een IMASAF Hosenrohr zo besteld en met 3 dagen binnen.
Natuurlijk hield het daar niet op want de remkrachtbegrenzer was ook einde verhaal, gelukkig zijn onderdelen daarvan al 10 jaar niet meer leverbaar en nam geen revisiebedrijf hem aan :roll:
Het hele internet binnenstebuiten gekeerd, alle onderdeelnummers waaronder dat deel bekend was opgezocht en in heel Europa nog 3 nieuwe leverbaar gevonden, eentje aangeschaft, bij de garage laten afleveren en de APK was een feit.

Ondertussen niet veel gerommeld aan de 33, enkel de carbs er weer eens af gehad om schoon te maken.

Grootste verandering is dat we verhuisd zijn, de 33 staat nu droog binnen in een ruimte die indirect verwarmd wordt omdat de CV-ruimte aan de garage grenst met een enkel-steens muurtje.

Voor half maart staat er een afspraak op de planning voor APK en groot onderhoud bij de garage en dan wil ik haar eigenlijk te koop zetten.

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6684
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: Rommelen aan van alles op een 33.

di feb 19, 2019 11:00

De wintermaanden doen de liefde vaak geen goed, maar als je straks weer achter het stuur kruipt...

Succes iig met de komende APK :thumbs:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

dojrn
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di nov 25, 2014 13:20

Re: Rommelen aan van alles op een 33.

di feb 19, 2019 12:57

De wintermaanden doen de liefde vaak geen goed, maar als je straks weer achter het stuur kruipt...

Succes iig met de komende APK :thumbs:
Haha, oh dat is het hem niet eens hoor. Dit karretje was hartstikke fijn in de jaren dat ik er bijna dagelijks in stapte te werk en waarheen allemaal wel niet.
Het is meer dat na 6 jaar ik eigenlijk wel weer eens wat anders wil.

We zijn met de verhuizing fors verder weg van mijn werk gaan wonen, waarbij ik ben overgestapt op het busvervoer dat de baas geregeld heeft en de 33 in de garage staat te wachten. Ze is met pensioen, een mooi-weer auto.

Hartstikke bedankt! Even afkloppen maar eerlijk gezegd verwacht ik niet zoveel spannends, ondertussen zal ik toch wel al eens door alle slijtonderdelen heen zijn? :lol: .
De APK+ grote beurt+ riemenwissel hakt er financïeel best in maar hoort gewoon bij het continue onderhoud.

dojrn
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di nov 25, 2014 13:20

Re: Rommelen aan van alles op een 33.

do nov 14, 2019 05:12

Hier mag een slotje op, de 33 is niet meer in mijn bezit. Ben overgestapt op de transaxle :mrgreen:

Terug naar “Algemene Technische vragen”