wo nov 18, 2015 18:44
Dat het werkt is met gister bewezen, de motor doet het naar redelijke tevredenheid.
Probleem dat er nog inzit is dat de motor soms stationair iets omhoog wil gaan in toeren 1050 toeren en vervolgens weer 850 blijft draaien. Daarbij slaat de motor sneller af als bij mijn oude motortje, met het oude motortje kon ik gewoon vrij makkelijk stationair koppelen en wegrijden, nu vraagtie toch beetje gaspedaal.
gegevens:
- "nieuwe" overmaat motor 87,4 zuigers.
- opgepoetste koppen van een 1.4 (kleppen en klepzittingen met fijn schuurpapier opgepoetst en alles uit elkaar gehad en schoongemaakt).
Motor bij eerste start liep stationair 1150 toeren en is langzaam tot het normale toerental gekomen, na enige bedrijfstijd en opnieuw de motor aangeslagen te hebben gehad.
Kan het zijn dat alles ook gewoon nog even wat moet inlopen (inslijten) na al dat opgepoets van mij (en het overmaat blok)?
En daarbij weet iemand misschien op te noemen wat er allemaal van belang is voor het stationair toerental?
- je hebt aanslag op de gasklep ( deze zet ik zover dat deze geen invloed heeft)
- je hebt een stationair regelschuif (niet zo'n als bij een 16v, maar eentje die onder de luchtinlaat is weggestopt)
Verder niet veel meer, volgens mij.