Klopt wat Frank zegt.
Ronal A1 is alleen met steek 4x98 en 5x98 geleverd, niet met 4x108.
Met adapters zijn Ronals wel passend te maken op de naaf maar dan komen die velgen eigenlijk te ver naar buiten te staan. De 7x15 velgen hebben ET 25 mm. Zo'n adapter is meestal 20 mm dik, dan kom je op een ET van 5 mm. Voor 7J brede velgen op een Spider heb je een ET nodig van ongeveer 29 - 30 mm. Dus dit wiel met zo'n adapter staat dan 25 mm te ver naar buiten (staat stoer maar risico op aanlopen in de spatbordranden dus.)
Eénmaal in mijn leven heb ik Ronal A1 velgen op een Spider serie 4 gezien (zonder adapters), en daarna de velgen ook los. Die waren origineel steek 4x98 maar de gaten waren uitgeboord naar slofgaten zodat ze op 4x108 pasten
. Ik zou daar geen meter op durven rijden.... Omboren kan prima als de flens van het wiel helemaal massief is. Maar dan boren ze nieuwe gaten tussen de bestaande in, niet de bestaande gaten ruimer maken.
Wat ook nog kan is dat je eens velgen van Atiwe hebt gezien. Ook een Duits merk, net als Ronal. Ze lijken veel op de Ronal A1 en die velgen zijn wél geleverd met steek 4x108, ook op Alfa Spiders gebruikt. Maar hier zijn die niet erg bekend.
Ronal A1:
En de Atiwe:
Belangrijkste uiterlijke verschil is dat het velghart bij de Ronals helemaal vlak is en bij de Atiwes ietsje bolvormig.
.