elmano
Junior Member
Junior Member
Berichten: 51
Lid geworden op: za okt 26, 2013 12:10

Roest(preventie) GT

zo aug 23, 2015 20:01

Mijn GT uit 2004 begint een paar vervelende plekjes te krijgen. Door beschadigingen op een dorpel waar de lak weg is geschaafd, is een roestplek ontstaan. Verder is bij de wielkastranden van de voorwielen ter hoogte van de dorpel roestvorming zichtbaar. Dit lijkt het directe gevolg van vuil- en vochtophoping in de hoeken van de (slordig afgewerkte) binnenbekleding van de wielkasten. Omdat ik de auto jaarrond gebruik, wil ik e.e.a. voor de komende winter aangepakt hebben. Dan neem ik gelijk de onderkant mee, die ik een roestpreventiebehandeling wil geven. Nu ben ik op zoek naar een goed adres, waar dit soort werk zorgvuldig wordt gedaan en niet snel-snel. De binnenbekleding van alle wielkasten moet los, alles moet gewoon goed nagelopen worden en eventuele op dit moment niet zichtbare roest (binnenkant dorpels?) zo goed mogelijk aangepakt. De plekken waar de lak weg is moeten denk ik met spot repair hersteld worden. De kleur van de auto is blu metallico (442).

Heeft iemand eerder zulke dingen gedaan aan zijn/haar GT? Wat zijn de ervaringen? Wat is een goed adres waar ik deze werkzaamheden kan laten doen? Het liefst in het midden van het land.

n0sTRa
Full Member
Full Member
Berichten: 456
Lid geworden op: ma feb 02, 2009 15:12
Locatie: Lissewege (België)

Re: Roest(preventie) GT

ma aug 24, 2015 20:10

Ik heb bij de 156's auto zagato net werk zien leveren.
Alfa Romeo 916 Spider 3.0V6 12v

verleden: 156 sw 2.0TS, GT 1.9JTD, 75 2.0TS, 156 sw 2.5V6, 156 sw GTA

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Roest(preventie) GT

di aug 25, 2015 00:29

Ik heb vorig jaar bij mijn GT de bodem laten aanpakken, aangezien die sproetjes begon te krijgen (net als elke 147, 156 en GT als je er niks aan doet). Daarbij ook een slecht herstelde schade ontdekt:

Voor:
Afbeelding

Tijdens (een na-foto heb ik niet, maar dit is ook duidelijk):
Afbeelding

Eigenlijk ging ik dus heen om de bodem roestvrij te maken en aan een nieuwe beschermlaag te helpen:

Voor (lijkt nog mee te vallen):
Afbeelding

Tijdens (valt toch niet mee):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na (inclusief de naam van de meester, die ook hier op het forum onder die naam bekend is):
Afbeelding

Dit is allemaal wel aan de onderkant van de auto, als het echt zicht-werk is moet in ieder geval het spuitwerk elders gedaan worden denk ik.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

elmano
Junior Member
Junior Member
Berichten: 51
Lid geworden op: za okt 26, 2013 12:10

Re: Roest(preventie) GT

di aug 25, 2015 19:50

Bedankt voor de reacties tot zover. Ik heb inmiddels contact gehad met de alfachirurg. Aan de fotoverslagen te zien wordt bij deze vakman het probleem in elk geval grondig aangepakt. Ik hoop eigenlijk dat een volledige behandeling inclusief interieur strippen e.d. niet nodig is (ik heb dit nog nooit gedaan en kan dus niet al teveel arbeidsloon besparen..) maar als ik zie wat op het oog oppervlakkige roest nog aan ellende kan verhullen dan zakt de moed me wel een beetje in de schoenen. Ben van plan de auto binnenkort te laten beoordelen, we hopen er maar het beste van.

Terug naar “Algemene Technische vragen”